در هفته دولت و با حضور استاندار یزد؛

آیین افتتاح نیروگاه خورشیدی ۳ و نیم مگاواتی مکسان دهشیر برگزار شد

در سفر استاندار یزد به شهرستان تفت و همزمان با هفته دولت نیروگاه خورشیدی 3 و نیم مگاواتی مکسان دهشیر به بهره برداری رسید.

به گزارش یزدی نیوزنیروگاه خورشیدی ۳ و نیم مگاواتی مکسان دهشیر  با حضور «محمود زمانی قمی » استاندار یزد افتتاح شد.

استاندار یزد در این مراسم با تبریک عید سعید غدیر خم بیان کرد:در هفته بزرگداشت دولت قرار داریم و حادثه تلخ هشتم شهریور منجر به شهادت دوانسان بزرگ و ارزنده شهیدان رجایی و باهنر شد که  دل در گرو اعتلا و سربلندی ایران اسلامی داشتند.
«محمود زمانی قمی» افزود: این واقعه از دو جنبه مهم برخوردار است، یکی اینکه افرادی خداجو و ایثارگر در آتش خشم می سوزند تا ایرانی امن و آرام ماندگار شود و از سوی دیگر جریان مقابل و منفور یعنی تروریست است که به بدترین شکل انسان ها را مورد حمله قرار می دهد و توجه به این دو بعد برآیندهای ارزشمندی برای ایران امروز به همراه دارد.
زمانی قمی اظهار داشت: خرسندیم پروژه نیروگاه مکسان دهشیر با مدیریت جوانان و رویکردی دانش بنیان توسط بخش خصوصی  به بار نشسته است و اثرات مثبتی را در حوزه اقتصادی و تولید انرژی به همراه دارد.
وی خاطرنشان کرد:ضروریست این نیروگاه و  موارد مشابه آن تکثیر و توسعه داده شود زیرا استان یزد بهشت انرژی خورشیدی است و بسیاری از سرمایه گذاران خارجی و سفرای مختلف نیز در این زمینه  مذاکراتی با استان داشته اند از جمله سفیر کشور  اتریش که در سفر اخیر خود به یزد نسبت به سرمایه گذاری شرکت های اروپایی در این حوزه ابراز تمایل کرد.
زمانی قمی گفت:امروزه در دنیا بهره مندی از  انرژی پاک جایگاه مورد توجه ای دارد و  بسیار توصیه می شود  که این نعمت در کشور ایران و بسیاری از استان ها از جمله یزد فراوان و نیازمند برنامه ریزی کارآمد است.
عالی ترین مقام اجرایی استان در پایان یادآور شد:شایسته است بهره برداری از پروژه ها و برگزاری برنامه های مختلف استان به شکل مردمی و ساده برگزار شود زیرا دوری از تشریفات ما را در مسیر رسیدن به غایت خویش به سمت مناسب تری هدایت می کند.
یادآور می شود این نیروگاه خورشیدی در مساحت ۷ هکتار با همکاری شرکت ایرانی مکسان و شرکت آلمانی ویسپایرون ایجاد شده که سالانه ۶۵۰۰ مگاوات ساعت تولید برق خواهد داشت.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..