فراخوان طرح‌های عملیاتی پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی

دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری از سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های اجتماعی فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی دعوت کرد طرح‌های پیشنهادی خود را به این دفتر ارسال کنند.

به گزارش یزدی نیوزدفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در راستای وظایف ذاتی خود و با هدف پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی اقدام به مشارکت با سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه فعالیت‌های اجتماعی خواهد کرد و در این خصوص از تشکل‌های علاقمند به این حوزه دعوت می‌کند طرح‌های عملیاتی خود را برای بررسی به این دفتر ارسال نمایند.

فخرالسادات خامسی هامانه در گفت‌وگو با روابط عمومی استانداری، با تأکید بر لزوم اجرای طرح‌ها و برنامه‌های تخصصی و علمی نتیجه‌مند در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استان، گفت: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری برای دریافت و اجرای طرح‌ها و پژوهش‌های کاربردی و عملیاتی تشکل‌های مردم‌نهاد اعلام آمادگی می‌کند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بیان کرد: این طرح‌ها پس از تأیید در کمیته علمی دفتر و تصویب در هیئت‌های اندیشه‌ورز مورد حمایت مالی قرار می‌گیرد.
خامسی گفت: طرح‌ها و پژوهش‌های سازمان‌های مردم‌نهاد که کاربردی، بین‌بخشی و محله‌محور بوده و دارای برنامۀ فوق‌العاده در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه در موضوعات طلاق، اعتیاد، حاشیه‌نشینی هستند در اولویت حمایت و پذیرش قرار می‌گیرند. 
لازم به ذکر است علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر، آگاهی از شرایط پذیرش و دریافت قالب‌های طرح به سایت دفتر امور اجتماعی استانداری بخش سازمان‌های مردم‌نهاد به آدرس ejtemaee.ostanyazd.ir کنند.
در مورد شرایط پذیرش طرح‌ها نیز می‌توان بیان کرد: برنامه‌های پیشنهادی باید با تخصص و اهداف تشکل‌ها همخوانی داشته باشد، اولویت با سازمان‌های مردم نهاد دارای مجوز از وزارت کشور می‌باشد، طرح‌ها اجرایی و عملیاتی بوده به نحوی که دارای نتایج عینی و قابل ارزیابی باشد، دارای ویژگی فوق‌العاده مانند جامعه هدف خاص، خلاقیت و نوآوری در اجرا، پوشش حداکثری و… باشد.
گفتنی است، جلب همکاری و مشارکت مالی و غیرمالی تشکل از دیگر دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی، امتیاز محسوب خواهد شد و با توجه به محدودیت اعتبارات، انتظار می‌رود برای اجرای طرح پیشنهادی پذیرفته شده از حداکثر امکانات و ظرفیت‌های داوطلبانه تشکل مربوطه به منظور کاهش هزینه‌ها و ارتقای کیفیت خدمات استفاده شود.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..