بیش از ۲۰۰ طلبه ورزشکار یزدی در ۷ رشته ورزشی مشغول به فعالیت هستند

مدیر حوزه علمیه یزد با بیان اینکه اولویت حوزه علمیه یزد در زمینه ورزش سلیقه و علاقه طلاب است گفت: بیش از ۲۰۰ طلبه ورزشکار یزدی در ۷ رشته ورزشی مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش یزدی نیوزحجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد شمس با اشاره به اهمیت پرداختن به مقوله ورزش در سطح جامعه اظهار داشت: اگر ورزش به عنوان یک ضرورت مورد توجه انسان‌ها از زمان کودکی تا بزرگسالی قرار می‌گرفت بدون شک هیچ فردی با مشکلات جسمی و روانی روبه رو نبود.

 
مدیر حوزه علمیه یزد افزود: اینکه امروزه شاهد هستیم که در سطح جامعه افراد بسیاری در سنین بالا و حتی در سنین پایین با مشکلات جسمی و روانی مواجه می‌شوند نشان از عدم توجه مردم به ورزش و پرداختن به مسائل دیگر است که به نوعی ورزش را از سبد برنامه روزانه خود خارج کردند.
 
وی با تأکید بر اینکه انجام فعالیت‌های ورزشی به شکل اصولی یکی از راه‌های سلامت جسم و جان است تصریح کرد: مسئولان امر می‌توانند با برنامه ریزی، خانواده و نسل جوان را به سمت و سوی ورزش سوق دهند.
 
شمس با اشاره به برنامه‌های حوزه علمیه یزد در راستای ورزش در مدارس علمیه استان اذعان داشت: طی جلسه‌ای که با مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در سال قبل برگزار کردیم، ۳۴ رشته ورزشی با نظرسنجی از بین طلاب انتخاب شد که تا کنون ۷ رشته ورزشی فعال است.
 
مدیر حوزه علمیه یزد با بیان اینکه اولویت ابتدایی ما در زمینه ورزش علاقه طلاب بود عنوان کرد: طلاب به علاقه و سلیقه خود در رشته‌های ورزشی شرکت می‌کنند که در حال حاضر بیش از ۲۰۰ طلبه ورزشکار از استان یزد در ۷ رشته ورزشی مشغول به فعالیت هستند.
 
وی حضور طلاب ورزشکار یزدی را رشته ورزشی زورخانه‌ای و پهلوانی را بسیار خوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: بیش از ۱۲۰ ورزشکار در این رشته ورزشی نزدیک به دو سال است که فعالیت‌های خود را پیگیری می‌کنند.
 
شمس تصریح کرد: استعدادیابی و حضور ورزشکاران طلبه استان در مسابقات کشوری را یکی از اهداف حوزه علمیه یزد دانست که امیدواریم به لطف خداوند متعال بتوانیم در این زمینه به نحو احسن فعالیت کنیم.
 
 
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..