نخستین دستگاه چمفراسکورینگ کشور در میبد ساخته شد

برای نخستین بار دستگاه چمفراسکورینگ با تلاش یک جوان میبدی در یکی از کارگاه‌های تراشکاری شهرک صنعتی جهان‌آباد میبد ساخته و با حضور فرماندارمیبد رونمایی شد .

به گزارش یزدنیوزاین دستگاه که در کالیبره کردن کاشی کاربرد دارد، در گذشته از کشورهای چین و شرکت‌های ایتالیایی وارد کشور می‌شد . 

 
با حضور «حسین فلاح»  فرماندار میبد برای نخستین بار در کشور دستگاه چمفراسکورینگ با تلاش یک جوان میبدی در یکی از کارگاه‌های تراشکاری شهرک صنعتی جهان‌آباد میبد رونمایی شد . 
 
«حسین فلاح» فرماندار میبد در بازدید از این کارگاه تراشکاری گفت: ساخت این دستگاه در میبد توسط یک جوان میبدی یک اتفاق خوبی است که توانسته است در کنار دانشگاه، این دستگاه را بسازد . 
 
وی با بیان این که این دستگاه در یکی از واحدهای صنعتی نصب می‌شود، افزود: باید به دنبال بوی کردن بسیاری از تکنولوژی‌های واحدهای تولید کاشی در میبد باشیم . 
 
فلاح گفت: صنایع باید با اتکا و اعتماد به تولید دستگاه‌های داخلی و خرید از خروج ارز از کشور جلوگیری کنند.
 
«غلامرضا رنجبر» مدیر این کارگاه تراشکاری، گفت: چمفراسکورینگ سومین دستگاهی است که در این کارگاه ساخته می‌شود که الک پودر خشک، طاق‌های الک و قالب‌های واحدهای تولید کاشی از دیگر دستگاه‌های است که در این کارگاه ساخته ‌شده است . 
 
وی با بیان این که هدف ما از تولید این دستگاه‌ها جلوگیری از خروج ارز از کشور است، گفت: ما به کمک دانشگاه سعی داریم بسیاری از دستگاه‌های مورد نیاز صنایع کاشی را در شهرستان میبد بومی کنیم . 
 

رنجبر افزود: دستگاه چمفر که از خارج وارد می‌شود، ۱۷۹ میلیون تومان هزینه به دنبال دارد در حالی ‌که این دستگاه که نخستین بار در کشور و در تراشکاری میبد ظرف ۱۵ روز ساخته ‌شده است تنها ۴۰ میلیون تومان هزینه دارد .

 

 

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..