جوادیان‌زاده:

نبود منتقد، مهمترین معضل حوزه چاپ و نشر در یزد است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان این‌که 95 انتشاراتی دارای مجوز در سطح استان فعالیت می‌کنند،‌ گفت: نبود منتقد یکی از مهمترین معضلات حوزه چاپ و نشر در استان یزد است.

به گزارش یزدی نیوز«مجید جوادیان‌زاده» با اشاره به این‌که استان یزد جزو ۱۰ استانی است که  از سال ۹۴ تفویض صدور مجوز نشر به آن داده شده است،‌ اظهار کرد: با توجه به این‌که استان یزد نویسندگان بسیار خوبی در مباحث مختلف دارد باید از این پتانسیل و ظرفیت در جهت جذب مخاطب به کتاب و کتابخوانی بیشتر از گذشته استفاده شود .

 
وی با بیان این‌که در حال حاضر ۹۵ انتشاراتی با مجوز در سطح استان فعالیت می‌کنند،‌افزود: بدون شک از کتاب‌های ارزشمند و فاخر نویسندگان استان حمایت کامل صورت می‌گیرد .
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، گفت: اگر نویسنده‌ای در استان یزد برای چاپ کتاب فاخر خود با مشکل مالی روبه‌رو بود، اداره کل ارشاد استان یزد حمایت جدی خود را در راستای چاپ و نشر این آثار ارزشمند خواهد داشت .
 
جوادیان‌زاده در ادامه یکی از مشکلات حوزه چاپ و نشر در یزد را نبود منتقد کتاب دانست و بیان کرد: بدون تردید اگر منتقدی در این حوزه وجود داشته باشد مردم با کیفیت آثار و مشکلاتی در برخی از آنها وجود دارد آشنا شده و طیف مخاطب وسیع‌تری را به دنبال خود می‌کشاند .
 
این مقام مسئول تصریح کرد: در همین راستا جلسات نقد کتاب از سوی برخی از مؤسسات فرهنگی در استان با جدیت دنبال می‌شود که نوید بخش آینده درخشان در این حوزه در یزد است .
 
وی در پایان با تأکید بر این‌که ناشر باید کیفیت آثار را بالا برده و نسبت به جذابیت آن توجه و حساسیت داشته باشد،‌گفت: مخاطبین امروز با توجه به در دسترس بودن تکنولوژی‌ها مختلف با داشته‌های بسیاری روبه‌رو است که اگر در این برهه ناشر نسبت به جذابیت اثر تولیدی دقت نداشته باشد شاید با شکست روبه‌رو شود .
 
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..