معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خبر داد:

٤٣٧ پروژه آماده بهره برداری در یزد با اشتغال زایی بیش از ٣٠٠٠ نفر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در جمع تعدادی از خبرنگاران استان از افتتاح و بهره‎برداری ٤٣٧ طرح و پروژه با اشتغال زایی سه هزار و ٥٨ نفر به مناسبت هفته دولت در استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«محسن صادقیان» در نشست خبری با تعدادی از اهالی رسانه‌‎ استان ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: در ایام هفته دولت امسال که از دوم شهریور آغاز می شود و تا هشتم این ماه ادامه دارد ٤٣٧ پروژه و طرح در استان افتتاح و بهره‌‎برداری و ٩ طرح کلنگ‌‎زنی و عملیات اجرایی آن آغاز می‌‏ شود و مسئولان از هشت طرح در حال مراحل تکمیلی بازدید خواهند کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار افزود: ۲۴ مورد از این طرح‌‏ ها در حوزه آموزشی، ۴۹ طرح در حوزه فرهنگی و ورزشی، ۲۸ طرح در حوزه صنعتی، ۲۵ طرح در حوزه بهداشت ‌و درمان، ٣٧ طرح در حوزه کشاورزی، ٢٤٢ طرح در بخش صنعتی و ٤٩ طرح نیز مربوط به حوزه گردشگری و میراث فرهنگی است.
صادقیان با بیان این که بهره‌‎برداری از پروژه ها و طرح‌‎های مورد افتتاح در هفته دولت امسال استان یزد با سرمایه گذاری مجموع ١١٣٤ میلیارد تومان آماده شده است، ادامه داد: از این میزان اعتبار ١٧٢ میلیارد تومان از محل منابع اعتباری ملی، ٧٠ میلیارد تومان از محل منابع استانی، ٤٧ میلیارد تومان از محل منابع داخلی دستگاه‌‎ها و شهرداری‌‎ها و ٨٣٠ میلیارد تومان نیز سهم سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده است.
وی خاطرنشان کرد: خیرین استان نیز بالغ بر ١٤ میلیارد تومان برای تکمیل و بهره‌‎برداری از پروژه ها و طرح‌‌‎های هفته دولت کمک کرده‌‎اند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به فراهم شدن فرصت شغلی سه هزار و ٥٨ نفر با بهره‌‎بردای از طرح‌‏های هفته دولت در استان، تعداد این طرح‌‏ها به تفکیک شهرستان‎های استان را شامل ١٦ طرح در ابرکوه، ٢٩ طرح در اردکان، ١٨ طرح در اشکذر، ٤٠ طرح در بافق، ٢٣ طرح در بهاباد، ٢٦ طرح در تفت، ٣٣ طرح در خاتم، ٣٦ طرح در مهریز، ٣٧ طرح در میبد و ٣٧ طرح نیز در شهرستان یزد، ‌عنوان کرد.
صادقیان با اشاره به افتتاح برخی طرح‌‎های کوچک   در استان در هفته دولت، تعداد آنها در سطح استان را ۱۵۹ مورد از جمله طرح‌‎های آسفالت راه روستایی ‌دانست و گفت: بیشتر سرمایه‌‎گذاری در طرح‌‎های این هفته مربوط به طرح‌‏های صنعتی ‌و گردشگری است.
وی بیشترین سهم اشتغال مربوط به طرح‌‎های هفته دولت را مربوط به طرح‌‎های اجرا شده از سوی بخش خصوصی اعلام کرد و ادامه داد: بیشترین سرمایه‌‎گذاری دولت در این بخش مرتبط با طرح‌‎های زیرساختی و خدمات‌‏ رسانی برای مردم بوده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد پروژه جاده یزد – بافق نیز گفت: چهار کیلومتر از این پروژه ١١٠ کیلومتری در هفته دولت امسال افتتاح می شود و زیر بار ترافیک می رود و هشت کیلومتر باقیمانده آن نیز در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.
وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره رهاسازی پساب فاضلاب شهر یزد و بروز مشکلاتی برای مردم بخشی از شمال شهر یزد و شهرهای شاهدیه و زارچ، ‌بیان کرد: تاکنون مستنداتی مبنی براینکه این پساب برای مردم مشکل ساز شده، دریافت نشد‌ه است.
صادقیان ادامه داد: برای بررسی دقیق و کارشناسی موضوع، بخشداری، شهرداری و شورای شهر زارچ و شاهدیه موظف به پیگیری شدند اما تاکنون مستندی مبنی بر دلالت وجود حشراتی از جمله پشه و بوی نامطبوع ناشی از پساب فاضلاب ارائه نکرده اند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در کشور موضوع تصفیه و بازچرخانی پساب به سفره ‌های آب زیرزمینی منطقه چرخاب در حضور وزیر محترم نیرو مطرح و موسسه کوثر موظف شد پس از راه‌ اندازی تصفیه خانه جدید، پساب تصفیه شده مرحله دوم را که سلامت آن به اندازه آب آشامیدنی است را مجددا به سفره ‌های آب زیرزمینی بازگرداند.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..