آغاز سال تحصیلی طلاب

تحصیل ۱۴۰۰ طلبه در ۱۴ مدرسه علمیه استان یزد

مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه استان یزد امروز در مدرسه علمیه مصلای یزد با حضور مسئولان و طلاب حوزه علمیه برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز مدیر مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه سراسر کشوردر این مراسم گفت: آنچه که می تواند طلاب و روحانیان ما را به تعالی رساند تحصیل علم و اخلاق و داشتن برنامه های عملی در کنار برنامه های علمی است و در چنین شرایطی است که طلاب ما می توانند به یافته های علمی خود جامعه عمل بپوشندو این مهم تنها با تلاش و کوشش میسر است .

حجه الاسلام ملک دار برپرهیز از اختلاف و تلاش برای حفظ وحدت و یکپارچی روحانیت و طلاب تاکید کرد و گفت: اتحاد و یکپارگی طلاب و روحانیت انقلابی باید همواره حفظ شودو نباید خدای ناکرده اختلاف سلیقه ها و برداشت ها وسیله برهم خوردن الفت و وحدت میان طلاب و روحانیان شود.
مدیر مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه امروز سطح نیازها به علوم دینی در سطوح ملی و بین المللی بسیار متفاوت است گفت: حوزه های علمیه باید بر اساس نیازهای روز جامعه طلبه های فاضل تربیت کنند.
در این مراسم که آیت  الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و جمعی از روحانیان حضور داشتند حجه الاسلام والمسلمین محمدی عراقی عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دوران تبلیغ امیر مومنان حضرت علی علیه السلام از تبلیغ بعنوان رسالت اصلی روحانیت و حوزه های علیمه یاد کرد و گفت رسالت حوزه های علمیه همان رسالت انبیا است و طلاب ما امروز باید تلاش کنند با کسب علم وتهذیب نفس این رسالت را به بهترین وجه انجام دهند .
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام احساس مسئولیت نسب به خود و دیگران و هدایتگری را دو ویژگی مهم روحانیت و طلاب برشمرد و گفت این موضوع مهمترین وظیفه خطیر طلاب و روحانیت است که می تواند جامعه را به تعالی رساند .
مدیر حوزه های علمیه برادران استان در این مراسم از تحصل ۱۴۰۰ طلبه در ۱۴ مدرسه علمیه در سطح استان خبر داد و گفت از این تعداد ۱۴۰ نفر از طلاب در رشته های تخصصی و ۱۵۰ نفر نیز در دوره خارج فقه و اصول تحصیل می کنند .
حجه الاسلام شمس گفت: امسال از مجموع ۵۰۰ داوطلب علاقمند به تحصیل در حوزه های علمیه استان ۱۲۳ نفر پذیرفته شده اند
 
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..