امام جمعه یزد:

احتکار در شرایط فعلی ناپسندترین اقدام و خیانت به جامعه است

امام جمعه یزد گفت: در شرایط فعلی اقتصادی کشور، احتکار ناپسندترین اقدام و خیانتی بزرگ به جامعه است.

به گزارش یزدی نیوز آیت‌الله محمدرضا ناصری‌ در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با تبریک ایام دهه امامت و ولایت اظهار داشت: وجود امامت ضرورت زندگی بشری است زیرا انسان نیازمند حضور افرادی است که بتوانند احکام الهی را به درستی تفسیر کرده و رسالت پیامبران را تکمیل کنند.

 
وی افزود: فردی که به عنوان امام و رهبر در جامعه اسلامی معرفی می شود باید دارای ویژگی هایی باشد که یکی از آنها دوری از خطا و اشتباه است زیرا فردی که قرار است آیات قرآن و دستورات پیامبر (ص) را در جامعه ترویج دهد، باید امانتدار و دارای عصمت باشد.
 
ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات موجود در جامعه بیان کرد: زمانی که جامعه با مشکل مواجه می‌شود، برخی افراد به ‌جای اینکه به فکر مردم باشند، اقدام به سودجویی و احتکار و گران فروشی می کنند.
 
امام جمعه یزد با بیان اینکه برخی نیز پول‌های خود را به جای اینکه در این برهه حساس در داخل کشور سرمایه گذاری کنند، به خارج از کشور می برند، افزود: در حال حاضر شرایط به نحوی است که هر چه داریم باید برای تولید و تقویت اقتصاد داخلی کشور صرف کنیم و زمینه‌ای فراهم کنیم که مشکلات جامعه برطرف شود.
 
وی عنوان کرد: امروز متاسفانه می بینیم که عده‌ای از افراد جامعه کالاها را احتکار می‌کنند و نمی‌گذارند دیگر افراد به آن دسترسی داشته باشند.
 
ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری اردوی ورزشی در خارج از کشور و فوت دو نوجوان یزدی بیان کرد: اینکه جدای از تشکیلات دولت و ورزش برخی آموزشگاه‌ها اقدام به اردو بردن دانش‌آموزان می‌کنند که به این وسیله پول و ارز مسافرتی دریافت کنند را باید به صورت جدی متوقف کرد.
 
امام جمعه یزد از مسئولان خواست: نظارت بیشتری در این زمینه‌ها داشته باشند تا آموزشگاه‌ها برای کسب درآمد اینگونه با جان مردم بازی نکنند.
 
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..