حدود ۵ هزار استاد در سطوح عالی حوزه‌های علمیه فعالیت دارند

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه با بیان اینکه حدود ۵ هزار استاد در سطوح عالی حوزه‌های علمیه فعالیت دارند گفت: علی رغم تبلیغات علیه حوزه‌های علمیه، جایگاه روحانیت در میان مردم حفظ شده است.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام والمسلمین محمود ملکدار صبح امروز در آئین افتتاحیه سال تحصیلی جدید در استان یزد با بیان اینکه نهاد روحانیت و حوزه‌های علمیه ادامه راه و رسالت انبیا و ائمه معصومین (ع) است اظهار داشت: به این معنا که اگر انبیا اهدافشان اقامه دین و اسلام بود، امروز حوزه‌های علمیه و روحانیت هم در ادامه همین رسالت قدم برمی‌دارند.

 
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه گفت: حوزه‌های علمیه در طول تاریخ به این وظیفه و رسالت مهم به خوبی عمل کردند و افتخاری در طول تاریخ روحانیت به جای گذاشتند که امروز ما میراث دار پر افتخار خلف صالح و علمای گذشته باشیم.
 
وی با اشاره به اینکه امروزه حوزه‌های علمیه یک بشارت‌ها و امیدها و یک نگرانی‌ها و آسیب‌هایی دارند افزود: امروز نهاد روحانیت و حوزه از یک پشتیبانی قوی الهی و معنوی برخوردار است که شاید در هیچ جای دیگر این پشتوانه قوی را نداشته باشیم که بشارت و امید برای حوزه‌های علمیه است.
 
ملکدار عنوان کرد: از عنایت و توجه خاص امام زمان (عج) نسبت به حوزه‌های علمیه خاطرات بسیار زیادی داریم که مراجع معظم تقلید در طول تاریخ هر جا احساس خطر کردند به سراغ حضرت رفتند و ایشان با عنایت خاص چه از جهت مادی و چه از جهت معنوی مشکل را حل کردند، این نیز یک امید بزرگ برای طلاب است که باید قدر دانست.
 
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه امروز از شخصیت‌های بزرگ علمی و معنوی برخوردار است اضافه کرد: مراجع معظم تقلید، بزرگان و شخصیت‌های علمی و معنوی بی نظیر از جمله داشته‌های حوزه هستند و حوزه‌های علمیه مهد پروش چنین شخصیت‌هایی است.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..