دیدار و گفتگو مدیرعامل و سرپرست معاونت امور جوانان هلال احمر یزد با معاونت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد

کانون های دانشجویی هلال احمر، کانون هایی برای ایجاد فضای صلح و گفتگو در دانشگاه

مدیرعامل و سرپرست معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان با معاونت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یزد دیدار و گفتگو داشتند.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ، دکتر محسن حرازی زاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در این دیدار اظهار داشت : تاکنون فعالیتهای خوبی در برگزاری همایش ها و اردوها و ….. بین هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی برقرار شده است که اینگونه فعالیتها باعث نشاط و شادابی بین جوانان خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان این که امیدواریم با همکاری دانشگاه ها بتوانیم در اکثر دانشگاه های استان کانون دانشجویی فعال داشته باشیم گفت : یکی از وظایف هلال احمر آموزش همگانی است که می توانیم از طریق کانون های دانشجویی این آموزش ها را  به متقضیان ارائه دهیم.

دکتر حرازی زاده بیان کرد : همچنین یکی دیگر از وظایف هلال احمر ارائه خدمات در پایگاه های جاده ای بین شهری است که قطعا دانشجویان رشته پزشکی با حضور خود در پایگاه ها می توانند مهارت و تجربه خود را افزایش دهند.

در ادامه این جلسه دکتر دهقانی معاونت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یزد بیان داشت : ۲۲ کانون فرهنگی در زمینه های مختلف در دانشگاه ها که بعضا بصورت تخصصی در زمینه های مختلف فعالیت می کنند که یکی از آنها کانون هلال احمر می باشد.

معاونت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی اظهار داشت : مهمترین کانونی که می تواند در زمینه های بشردوستی فعالیت کند کانون های جمعیت هلال احمر می باشد و دانشگاه علوم پزشکی آمادگی کامل خود را در فعالیت ها و برنامه های اردویی، اردوهای جهادی و …. اعلام می کند.

وی افزود: اگر هلال احمر بتواند یک تقویم سالانه از فعالیت ها و برنامه های خود را ارائه دهد قطعا می توانیم در دانشگاه ها بر اساس آن برنامه ریزی های لازم را انجام داد و معاونت دانشجویی در این زمینه تماما همکاری خواهد نمود تا از کارهای موازی کاری جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه کانون ها باید فعالیت های برون سازمانی نیز داشته باشند گفت : فکر آمایشی ، کار جمعی و همکاری به ارتقاء و تقویت نقاط مشترک می انجامد ، و در برخی حوزه ها که می توانند منافع مشترکی داشته باشند و همچنین  ماموریتهای مشترک باید با همکاری و همفکری هم، برنامه های مناسب و موثری تدوین نمود.

همچنین در این دیدار سید جواد میرحسینی سرپرست معاونت امور جوانان هلال احمر استان یزد گزارشی از فعالیتهای کانونهای دانشجویی هلال احمر استان ارائه نمود.

سرپرست معاونت امور جوانان هلال احمر استان یزد خاطر نشان کرد : در این چندسال بر اساس استراتژی های فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر بیشترین فعالیت های معاونت امور جوانان به خود اعضاء و بخصوص کانون های دانشجویی سپرده شد و این باعث ایجاد انگیزه در میان سایرین جهت حضور در فعالیت های بشردوستانه و عام المنفعه جمعیت هلال احمر شده است

بخش نظردهی بسته شده است..