امام جمعه یزد:

مسئولان با محتکران و گران‌فروش برخورد قاطع داشته باشند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد از مسئولان خواست تا با محتکران و گران‌فروشانی که در این شرایط به فکر منافع شخصی هستند، برخورد قاطع و جدی داشته باشند.

به گزارش یزدی نیوز آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز عید قربان که در مسجد ملااسماعیل اقامه شد، با تبریک این عید بزرگ ابراهیمی به همه مسلمانان جهان اظهار داشت: حضرت ابراهیم (ع) نمونه بارز انسان سربلند در آزمون‌های سخت الهی است.

 
وی با بیان اینکه آن حضرت همواره تسلیم محض خداوند متعال بود، بیان کرد: او حتی در راه خدا از قربانی کردن فرزندش نیز دریغ نکرد و در صدد اجرای فرمان خدا برآمد و خداوند همواره او را با سخت‌ترین امتحان‌ها، آزمود.
 
ناصری تاکید کرد: حضرت ابراهیم (ع) جز به خداوند به هیچ‌کس دیگری امید و توکل نداشت و همین امر سبب شد تا یکی از آزمون‌های مهم او، به نام عید قربان ماندگار شود و به همین دلیل نیز خداوند هم به او جایگاه ولایت و هم جایگاه نبوت داده است.
 
امام‌ جمعه یزد با تاکید بر اینکه داستان‌های قرآنی سراسر درس و عبرت است، افزود: بزرگترین درسی که صبر و شکیبایی و توکل حضرت ابراهیم (ع) امروز به ما می‌دهد، تسلیم در برابر خدا و تول به او است و اینکه خداوند متعال، در سختی‌ها مددکار انسان است و دشمنان را به هلاکت می‌رساند.
 
ناصری تصریح کرد: با صبر و استقامت می‌توان بر حیله های دشمن فائق آمد اما مهم است که در این مسیر توکل داشته باشیم و منافع ملی را بر منافع شخصی ارجح بدانیم.
 
وی عنوان کرد: در مسیر رفع مشکلات کشور باید ابتدا با مخلان نظم اقتصادی که در صدر آنها محتکران و گران فروشان هستند، برخورد شود.
 
ناصری خاطرنشان کرد: مسئولان باید با جدیت و قاطعیت با گران ‌فروشان و محتکرانی که قصد سودجویی دارند برخورد جدی کنند و بیش از هر چیز به فکر معیشت مردم باشند و فشارهای اقتصادی که بر آنها مستولی شده را کاهش دهند.
 
وی همچنین با انتقاد از تصمیمات در لحظه و آنی در زمینه مسائل اقتصادی تصریح کرد: باید با تصمیم‌گیری‌های دقیق و اقدامات عاقلانه، مشکلات کشور را کاهش دهیم نه اینکه با عجله اقدامات نسنجیده انجام دهیم که به طور آثار سوء و مخرب این نوع اقدامات بیشتر است.
 
امام ‌جمعه یزد اظهار داشت: اگر مسئولان از مردم غافل شوند و به فکر آنها نباشند در نهایت همگان متضرر خواهند شد.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..