به منظور کنترل تب کریمه کنگو؛

مردم یزد قربانی دام را به کشتارگاه‌های استان بسپارند

مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: با توجه به خطر انتشار بیماری تب کریمه کنگو، مردم قربانی دام‌ها در روز عید قربان را به کشتارگاه‌های استان بسپارند.

به گزارش یزدی نیوزعلی‌اکبر حدادزاده اظهار داشت: تمامی کشتارگاه‌های موجود در استان یزد، در روز عید سعید قربان از ساعت ۶ لغایت ۱۳ به صورت رایگان به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

 
وی بیان کرد: عید سعید قربان در کنار آنکه می تواند فرصت خوبی برای اجرای سنت حسنه قربانی باشد، در صورت عدم رعایت بهداشت می تواند تهدید جدی برای سلامت مردم باشد.
 
حدادزاده عنوان کرد: برای پیشگیری از بروز بیماری و ایجاد مشکلات، جلسات بین بخشی و هماهنگی های لازم توسط اداره دامپزشکی صورت گرفته و تمامی کشتارگاه های استان آماده خدمت رسانی به مردم در روز عید قربان هستند.
 
وی افزود: با هماهنگی صورت گرفته با شهرداری، وسایل ایاب و ذهاب برای تردد راحت مردم از دروازه قرآن به سمت کشتارگاه یزد واقع در جاده طبس و از میدان شهدای محراب به سمت کشتارگاه معین دام در شهرستان مهریز به طور رایگان فراهم شده است.
 
حدادزاده یادآور شد: از جمله تمهیدات اندیشیده شده، حضور ناظران شرعی و بهداشتی در کشتارگاه های سراسر استان برای نظارت شرعی و بهداشتی بر کشتار دام است.
 
مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: با توجه به فصل گرما و فعال بودن کنه های ناقل بیماری تب کریمه کنگو، در صورت عدم دقت در خرید دام از مراکز غیر مطمئن، این بیماری می تواند خطر جدی برای سلامت مردم باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: رعایت بهداشت فردی حین کشتار از جمله عدم تماس بدن با خون دام، نگذاشتن چاقو در دهان و … همچنین رعایت پیش سرد گذاری بعد از کشتار دام در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد و استفاده از دستکش برای خرد کردن گوشت دارای اهمیت بسیاری است.
 
حدادزاده تاکید کرد: با توجه به اینکه تماس سایر حیوانات با خون و فضولات دام می تواند باعث آلودگی و تکثیر بیماری شود، مردم معابر عمومی را به خونابه دام آلوده نکنند و فضولات دام را در مکان مطمئن دفن کنند.
 
حدادزاده ادامه داد: اداره کل دامپزشکی استان یزد و تمامی شبکه ها در روز عید قربان دایر و آماده خدمت رسانی و پاسخگویی به سئوالات مردم به صورت حضوری یا از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ هستند.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..