دعای شهید نخبه قرانی منا در حق پدرش

زمان خداحافظی دعا کرد که ای کاش در این سفر پدرش از بیماری سرطان شفا پیدا کند ولی او به شهادت رسید و شش ماه بعد پدرش نیز در حین سوگواری برای فرزند شهید خود، به دیار باقی پیوستند .

به گزارش یزدی نیوزشهید حاج «حسن ‌دانش» از قاریان و معلمان برتر قران در سطح بین‌الملل بود. او فعالیت قرانی خود را از ۵ سالگی با همراهی مادر و شرکت در جلسات قران آغاز کرد . 

 
شهید ۲۹ ساله یزدی که به عنوان نماینده ایران در چندین مسابقه بین‌المللی قرانی شرکت و کشور ایران را سرآمد جهان اسلام کرده بود، دوم مهر سال ۹۴ در مراسم  رمی جمارات در حادثه حزن‌انگیز منا به مقام والای شهادت رسید . 
 
پیکر این شهید منا پس از چندین روز چشم‌انتظاری خانواده و دو فرزندشو همچنین مردم داغدار یزد به کشورمان منتقل و در آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) یزد آرام گرفت.
 
«حامد سلطانی گردفرامرزی» به مناسبت ایام شهادت حاج «حسن دانش» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، به دوستی شش ساله خود با این شهید،  اظهار می‌کند: این شهید عزیز، فردی بسیار صبور و سلیم‌النفس بود و در عین برخورداری از عزت نفس، بسیار نجیب و متواضع بود . 
 
وی در مورد خانواده‌دوستی و صمیمیتش با خانواده، می‌افزاید: این ویژگی به گونه‌ای در رفتارش با آن‌ها نمایان بود که علاوه بر احترام ویژه به پدر و مادرش، نسبت به همسر و فرزندانان و دوستان خود نیز بسیار مهربان و خوش‌خو بود . 
 
این قاری مطرح کشوری با اشاره به زمینه آشنایی خود با این قاری بین‌المللی، می‌گوید: اوایل سال ۸۸ و درست زمانی که گزارشگر رادیو یزد بودم، با او آشنا شدم و به واسطه ارتباطی که با وی پیدا کردم، وارد گروه تواشیح شدم و ارتباط ما از چند سال قبل از شهادتش پررنگ‌تر و خانوادگی شد . 
 
وی الگوسازی از این نخبه قرآنی را در استان یزد قابل تقدیر می‌داند و اظهار می‌کند: خوشبختانه یزدی‌ها حق مطلب را نسبت به این شهید نخبه قرانی ادا کردند و شهید دانش الگویی شایسته برای گرایش بسیاری از مردم به ویژه جوانان به سمت و سوی قرآن شد و شهادت وی انگیزه‌ای بسیار برای گرایش جوانان به قرآن را رقم زد.
 
سلطانی با بیان صبر و افتادگی شهید دانش به عنوان مهمترین ویژگی او به خاطره‌ای از این شهید منا اشاره می‌کند و می‌گوید: زمانی‌ که در مسابقات کشوری تواشیح شرکت کردیم، وی  تک‌خوان گروه بود و به دلیل مشکلی که در میکروفون او رخ داد، بخشی از اجرای او شنیده نشد و در داوری لحاظ شد.
 
وی ادامه می‌دهد: در حالی که تمام اعضا اعتراض کردند او بدون هیچ‌گونه اعتراضی به نظر هیات داوران احترام گذاشت و این در حالی بود که بار علمی او در این حوزه از همه ما بیشتر بود . 
 
سلطانی گردفرامرزی در مورد دعای قبل از سفر این شهید منا نیز بیان می‌کند: قبل از حرکت به مکه و زمان خداحافظی‌اش دعا کرد؛ ای کاش در این سفر پدرش از بیماری سرطان شفا پیدا کند اما او به شهادت رسید و شش ماه بعد پدرش در حین سوگواری برای فرزند شهید خود، به دیار باقی پیوست .
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..