استاندار یزد:

هنر زبان گویای انتقال ارزش ها به نسل جوان است /ساماندهی مرکز فرهنگی دفاع مقدس بر مبنای مشارکت ملی و استانی

استاندار یزد با اشاره به حل مشکلات و تجهیز مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان بر مبنای مشارکت دستگاه های متولی در سطح ملی و استانی؛ هنر را زبان گویای انتقال ارزش ها به نسل جوان دانست.

به گزارش یزدی نیوزجلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با حضور استاندار یزد،معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار و اعضای این شورا در سالن زنده یاد حمیدیا برگزار شد.

استاندار یزد در این جلسه بیان کرد:تبدیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان به محیطی برای برگزاری سایر برنامه های فرهنگی و هنری در موضوعات مختلف زمینه جذب مخاطبان بیشتر به این مرکز و آشنایی با اهداف و ارزش های غنی دفاع مقدس را فراهم می سازد.
«محمود زمانی قمی» اظهار داشت:رسالت ما معرفی ارزش ها و مولفه های برآمده از هشت سال دفاع مقدس به نسل جدید و جامعه است و در شرایط حاضر این نیاز بیش از گذشته احساس می شود.
زمانی قمی افزود:لازم است تجهیز محیط بیرونی و موزه آرایی مرکز فرهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد زیرا زبان هنر ابزار گویا برای پذیرش فطرت بشر از  آثار و رفتارهایی ارزشمند در تاریخ به ویژه برای نسل جوان است.
عالی ترین مقام اجرایی استان با تاکید بر تلاش همگانی در گرامیداشت باشکوه هفته دفاع مقدس ادامه داد:نمی توان تنها با ادبیاتی قابل درک برای مجموعه ای از افراد نسبت به نشر ارزش های دفاع مقدس و انقلاب موثر واقع شد و نیازمند بیان و شیوه های قابل درک و جذاب برای اقشار و گروه های مختلف می باشیم.
وی خاطرنشان کرد:برای سرعتی بخشی به تجهیز موزه دفاع مقدس و محیط بیرونی این مجموعه علاوه بر  پیش نیاز اختصاص سهم چشمگیری از اعتبارات تکمیلی توسط مرکز حفظ آثار دفاع مقدس کشور ،می توان با بررسی ظرفیت های قانونی،توزیع فعالیت در قالب مشارکت دستگاه های فرهنگی و واگذاری قسمت هایی به بخش خصوصی و مجموعه شهرداری نتیجه ای مطلوب را شاهد بود.
استاندار یزد در پایان ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته گفت:فراخوان ها و رفتارهای متعددی پس از انقلاب تا به امروز برای انحراف جامعه و نسبت به مردم ایران صورت گرفته است و خوشبختانه مردم هوشیار با پایبندی به ارزش ها همواره از این موارد عبور کرده اند و ما به عنوان مسئولان بخش های مختلف وظیفه داریم صادقانه و با تلاش مضاعف نسبت به حل امور مردم و جامعه تلاش کنیم.
گفتنی است در این جلسه گزارش عملکرد اداره کل حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ارائه و پیرامون نحوه موزه آرایی،تکمیل محیط بیرونی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان و تامین هزینه های آن هم اندیشی و تصمیم گیری شد.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..