تا سه ماه دیگر

همایش ملی هویت کودکان ایران در یزد

اولین همایش ملی هویت کودکان ایرانی اسلامی ویژه دوره پیش دبستانی روزهای 30 آبان و اول آذر ماه سال جاری در شهر یزد برگزار می شود.

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل آموزش و پرورش یزد در نشست شورای آموزش و پرورش استان با بیان این مطلب گفت: هویت ، رشد و تعالی کودکان، عناصر هویت و فرایند هویت یابی آنها در بستر فرهنگ اسلامی ، ایرانی و نقش فرایندهای اجتماعی در هویت آنها از محورهای این همایش است. دبیرشورای آموزش و پرورش استان یزد افزود: شرکت کنندگان می توانند مقاله ، فیلم کوتاه ، قصه گویی، عکس ، آواها و نواهای بومی ، محلی و دکلمه را تا پنجم شهریور ماه به دبیرخانه همایش واقع در اداره کل آموزش و پرورش استان ارسال کنند. دانافر خاطرنشان کرد: در این همایش مربیان ، معلمان ، استادان ، دانشجویان ، پژوهشگران و صاحب نظران و کارشناسان می توانند شرکت کنند.

استاندار یزد هم در این نشست با اشاره به برگزاری همایش ملی هویت کودکان ایران ویژه دوره پیش دبستانی در استان یزد گفت: تقویت هویت اسلامی ، ایرانی در دانش آموزان بسیار ارزشمند است. آقای زمانی قمی هویت بخشی دانش آموزان را در تمام مقاطع تحصیلی موثر دانست و افزود: مدرسه به عنوان نهاد تعلیم و تربیت هویت بخش مسائل اعتقادی و ملی در دانش آموزان است.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه  هویت دانش آموزان در مدارس شکل می گیرد گفت: نظام آموزش و پرورش مبتنی بر تعلیم و تربیت ، اندیشه و فکر است که امیدوارم در هویت بخشی در تمام مقاطع از پیش دبستانی تا دبیرستان موفق باشد.
پنجمین نشست شورای آموزش پرورش استان یزد  به ریاست استاندار یزد تشکیل جلسه داد. طرح حمایت از بیماریهای پرهزینه و صعب العلاج دانش آموزان و پیشکسوتان فرهنگی ، برگزاری همایش کشوری هویت کودکان ایرانی اسلامی به میزبانی یزد و بهینه سازی کاربری فضاهای آموزشی مهمترین موضوعات مطرح شده در این نشست بود. در این نشست همچنین از حاج رضا شیشه بری خیر مدرسه ساز استان یزد تجلیل شد.
 
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..