هادی‌نسب:

مانور زلزله در سطح مدارس استان یزد برگزار شود

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به اهمیت برگزاری مانورها در کسب آمادگی و هماهنگی بین دستگاه‌های استان،‌گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی آمادگی دستگاه‌های امدادی مستقر در شهرستان‌ها ضروری است.

به گزارش یزدی نیوز«‌هادی هادی نسب» در نشست کمیته نظارت و ارزیابی مانورهای استان با اشاره به اهمیت برگزاری مانورها در کسب آمادگی بیشتر، اظهار کرد: اجرای مانورها بصورت دورمیزی، عملیاتی و لحظه صفر تاثیر بسزایی در شناخت ظرفیتها، اصلاح روشها و کسب آمادگی و هماهنگی بین دستگاه‌های استان دارد .

 
وی افزود: این کمیته می بایست حداقل به صورت ماهیانه جلسات خود را برگزار و با ارزیابی سناریوها در ارتقای کیفی آنها تاثیرگذار باشد .
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به مانورهای برگزار شده در سطح شهرستانها، خواستار آمادگی بیشتر آنها شد و گفت: در راستای آمادگی دستگاه های امدادی می بایست دوره‌های آموزشی در سطح شهرستانها نیز برگزار گردد .
 
هادی‌نسب خواستار برگزاری مانورهای بین شهرستانی و بین استانی شد و خاطرنشان کرد: انتظار داریم مانورهایی در سطح بین استانی و بین شهرستانی برای آشنایی و تعامل بیشتر برگزار شود.
 
این مقام مسئول ضمن اشاره به برگزاری مانور سراسری زلزله در مدارس، تصریح کرد: هر چند استان یزد در این زمینه جزو استانهای برتر است اما باید از هم اکنون برنامه ریزی لازم برای برگزاری این مانور سراسری صورت پذیرد .
 
وی به مخاطرات منطقه‌ای استان هم اشاره کرد و ادامه داد: انتظار داریم با توجه به مخاطرات هر منطقه، مانور عملیاتی با همان موضوع برگزار و در همین زمینه از فرماندار شهرستان بهاباد خواستیم تا برنامهریزی لازم جهت برگزاری مانور زلزله در آن شهرستان انجام شود .
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری به ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد اشاره و خاطرنشان کرد: برای حفظ این میراث نیاز است آمادگی لازم برای مقابله با مخاطرات و بحران ها در بافت تاریخی صورت پذیرد که انتظار داریم مانوری در این زمینه نیز برگزار شود .
 
گفتنی است؛ در ادامه سناریوی مانور امداد و نجات در حوادث جاده ای، مانور آتش سوزی در واحد صنعتی و مانور مقابله با حریق در جنگل، مورد هم اندیشی و بررسی قرار گرفت و نظرات کارشناسی کمیته، جهت بهبود و برگزاری مانورها به دستگاه های مجری ارائه شد .
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..