آیت الله اعرافی:

جوانان امروز باید پیام دفاع مقدس را دریافت کنند

امام جمعه شهرستان میبد در دیدار با اعضای ستاد مردمی یادواره شهدای فیروزآباد تاکید کرد: جوانان امروز باید پیام‌های دفاع مقدس را دریافت کنند .

به گزارش یزدی نیوزآیت الله «علیرضا اعرافی» در این نشست که با حضور «مصطفی بهشتی» فرمانده سپاه میبد برگزار شد، گفت: اولین فلسفه برگزاری یادمان و یادواره شهدا، شکر‌گزاری است تا از صاحبان خدمت، منعمان و کسانی که با جانفشانی و ایثار به انسانیت و بشریت خدمت کرده‌اند، قدردانی شود و این یک تکلیف است ولو این که قدردانی هیچ اثری هم نداشته باشد . 

 
وی افزود: شهدا، جانبازان و آزادگان، کسانی هستند که اگر با نگاه ملی به آنها بنگریم، می‌بینیم که اثرگذاران دنیای امروز و مبشران تمدن جدید اسلامی هستند . 
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: گریستن بر سالار شهیدان و بر پاداشتن مجالسی به یاد امام حسین(ع)، تجلیل از قهرمان بزرگ بشریت است که برکات دنیوی و اخروی دارد . 
 
امام جمعه میبد با اشاره به جانفشانی‌های دوران دفاع مقدس، گفت: با گرامیداشت یادمان‌ها، یادواره‌ها و گفتمان دفاع مقدس که مجموعه‌ای از ایده‌ها، فضائل و جانفشانی‌هایی برای حفظ آرمان‌های انقلاب بوده است، باید پیام دفاع مقدس را در فرهنگ نسل جدید جاری کنیم . 
 
آیت الله اعرافی، شهرستان میبد را یکی از شهرستان‌های پیشگام در عرصه انقلاب نام برد و اظهار کرد: محله فیروزآباد به عنوان یک نقطه محوری، جایگاه مهم و نقطه اتکای حرکت‌های انقلابی، اسلامی، فرهنگی و بومی بوده است و برگزاری یادواره شهدا در این منطقه، نقش محوری و اثرگذار خواهد داشت که باید برجسته شود.
 
وی ادامه داد: یادواره شهدا فیروزآباد باید به چهلمین سالگرد انقلاب پیوند بخورد تا نقشی که این محله در طول چهل سال انقلاب داشته است، نشان داده شود . 
 
وی با اشاره به هدف اصلی برگزاری یادواره شهدا، افزود: هدف اصلی دریافت پیام دفاع مقدس توسط جوان امروز است و جوانان باید درک کنند که دفاع مقدس برای آن زمان نبوده است بلکه دفاع مقدس دارای روحی است که جوان امروز به آن نیازمند‌تر است تا بتواند به وسیله آن ارزشها را درجامعه پایه گذاری کند.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..