در کارگروه اشتغال استان مطرح شد:

دغدغه اشتغال خانواده شهدا و ایثارگران مورد توجه قرار گیرد/ نظارت سطوح مختلف بر تبدیل تسهیلات دریافتی به ایجاد شغل

در کارگروه تخصصی اشتغال استان نظارت جدی سطوح مختلف بر تبدیل تسهیلات دریافتی به ایجاد شغل و حل مشکلات اشتغال خانواده شهدا و ایثارگران مطرح شد و در دستورکار قرار گرفت.

به گزارش یزدی نیوزهفتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان یزد در سال جاری با حضور استاندار یزد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، فرمانداران و اعضای این کارگروه در سالن کوثر استانداری برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن گفت: انقلاب اسلامی فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده است و ایستادگی شهدا و مجاهدت جانبازان و ایثارگران در غلبه بر سختی ها و عبور از موانع جایگاه بسیار ارزشمندی دارد که وظیفه داریم نسبت به حل دغدغه ها و مشکلات خانواده های معظم این عزیزان با جدیت تلاش کنیم.
«محمود زمانی قمی» افزود: دغدغه هایی از سوی خانواده شهدا و ایثارگران در زمینه های مختلف از جمله اشتغال طرح می شود و با توجه به گزارشی که از سوی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در زمینه نیازهای مربوط به اشتغال طرح شد، تمام دستگاه های اجرایی باید بر اساس ظرفیت های قانونی استان، کمیته ای تشکیل و نسبت به حل این مشکل هر چه سریع تر اقدام شود.
زمانی قمی خاطرنشان کرد: فعالیت های خوبی از سوی بانک ها و دستگاه های متولی در زمینه اشتغال صورت گرفته است و امیدواریم تسهیلات پرداختی و طرح های ارائه شده در حوزه های مختلف علاوه بر ایجاد شغل، رونق اقتصادی نیز به همراه داشته باشد.
 
 
نظارت سطوح مختلف بر تبدیل تسهیلات دریافتی به ایجاد شغل
 
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد نیز در این جلسه گفت: پس از ارائه و دریافت تسهیلات توسط واحدهای موردنظر جایگاه نظارتی دستگاه های متولی به ویژه فرمانداران در بررسی ادامه این جریان و پیگیری تحقق نتایج  بسیار مهم و دارای اهمیت است.
«علی زینی وند» ادامه داد: مدیران اجرایی و نظارتی در کنار فعالان اقتصادی و افرادی که از تسهیلات ارزان قیمت ارائه شده توسط دولت بهره مند شده اند با ارائه مشورت ها و راهنمایی برای سرعت بخشیدن به پیشبرد اهداف می توانند بسیار موثر واقع شوند و به فعالیت این واحدها در مسیر مناسب تری کمک کنند.
زینی وند در پایان خاطرنشان کرد: نظارت دستگاه ها در سطوح مختلف امری ضروری است تا در ارزیابی پایان کار بتوانیم میزان اشتغال خالص و اثرات ارائه تسهیلات به طرح های مختلف و توسعه واحدهای موثر در این ایجاد شغل را بررسی و برای شرایط پیش رو تصمیم گیری نمائیم.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..