امام جمعه موقت یزد:

رجوع به احکام الهی و اطاعت از رهبری راه حل مشکلات کشور است

امام جمعه موقت یزد گفت: برای اینکه بتوانیم از مشکلات این برهه کشور نیز سربلند بیرون بیاییم، باید به احکام الهی رجوع کرده و اطاعت از رهبری را ملاک عمل قرار دهیم.

به گزارش یزدی نیوزآیت‌الله محمدرضا مدرسی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به مشکلاتی که به واسطه مباحث اقتصادی گریبانگیر کشور شده است، اظهار داشت: روشن است که بخش قابل توجهی از مشکلات، نشأت گرفته از عوامل خارجی است اما سوء مدیریت نیز عامل بروز بسیاری از مشکلات اقتصادی است.

 
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد مسائل مهم کشور عنوان کرد: ایشان نیز بر این عقیده هستند که عوامل خارجی در بروز مشکلات دخالت دارند اما عمده مسائل به دلیل سوء مدیریت‌ها به وجود آمده است.
 
عضو فقهای شورای نگهبان در مورد برجام بیان کرد: بارها و بارها به شکل‌های مختلف در مورد راهی که وزارت امور خارجه پیش گرفته بود، تذکر داده شد اما دیدیم که این راه اشتباه به سرانجام نرسید.
 
مدرسی با اشاره به اینکه بدعهدی آمریکا از ابتدا مبرهن بود، تصریح کرد: تبلیغات دشمن در کنار بی فکری و خود باختگی، روی ذهن عده‌ای تاثیر گذاشت و این افراد راه کج را طی کردند تا اینکه اکنون سرشان به سنگ خورده است.
 
وی تاکید کرد: کشور ما بارها از سوء تدبیرها، اعتمادهای بیجا به افراد نالایق و ناکارآمد در طول دوران انقلاب ضربه خورده و اگر اینگونه نبود، چرخ انقلاب با سرعت بیشتری در حال حرکت بود.
 
امام جمعه موقت یزد اظهار امیدواری کرد: دیگر نظیر این اتفاقات را در کشور تجربه نکنیم و بر اینکه یک راه اشتباه چند بار آزموده شده را دوباره امتحان کنیم، اصرار نورزیم و همواره در تلاش برای انتخاب مسیر درست و عقلانی باشیم.
 
مدرسی با تاکید بر اینکه نباید قدرت کشور خودمان را نادیده بگیریم، افزود: ما این توان را داریم که با استفاده از ظرفیت‌های داخلی، مشکلات در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را حل کنیم و در این مسیر اگر به قرآن، احکام الهی و دستورات دین توجه کنیم، به طور قطع به موفقیت خواهیم رسید زیرا در وعده خدا تخلف نیست.
 
وی تنها راه عبور از مشکلات کشور در شرایط فعلی را اطاعت و پیروی کامل از رهبر معظم انقلاب دانست و تصریح کرد: ملت ایران همواره با تأسی به ولایت در برهه های مختلف از مشکلات سربلند بیرون آمدند که نمونه آن جنگ تحمیلی و مشکلات حین و بعد از جنگ بود.
 
مدرسی، توکل به خداوند متعال، حفظ وحدت و انسجام داخلی، استفاده از ظرفیت‌های داخل کشور و اطاعت از رهبری را لازمه عبور از مشکلات موجود در کشور دانست.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..