کارت هوشمند ملی برای ۷۲ درصد از مردم یزد صادر شد‌

مدیرکل ثبت احوال استان از بسته شدن پرونده صدورکارت ملی هوشمند و عملیاتی شدن خدمات آن در سال آینده خبر داد و گفت: تاکنون ۷۲ درصد از مردم یزد کارت هوشمند ملی خود را دریافت کردند.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی مکرمی کارت هوشمند ملی را دروازه ورود به دولت الکترونیک خواند و اظهار داشت: ارائه خدماتی که در کارت هوشمند ملی پیش‌بینی شده از سال آینده عملیاتی می‌شود.

 
مکرمی احراز هویت و ارائه خدمات در دولت الکترونیک را از ویژگی‌های کارت‌های هوشمند ملی عنوان کرد و افزود: تاکنون ۷۲ درصد از مردم استان کارت هوشمند ملی دریافت کرده‌اند و بعضی از دستگاه‌های استان مثل سازمان ثبت اسناد و املاک و بیمه‌ها امسال و سال آینده خدمات خودشان را از طریق کارت هوشمند ارائه می‌کنند.
 
مدیرکل ثبت احوال استان یزد خاطرنشان کرد: در ارتباط با انجام سریع‌تر خدمات کارت هوشمند، ایستگاه‌های سیاری در سطح استان
 
به ویژه در شهرستان میبد راه‌اندازی شده که با درخواست اماکنی که جمعیت نسبتا زیادی داشته باشد و یا روستاها و بخش‌ها، ایستگاه‌های سیار در آنجا مستقر می‌شوند و درخواست و تحویل کارت هوشمند سریع‌تر و راح‌تر انجام می‌شود.
 
مکرمی گفت: در بخش ندوشن هم ایستگاه سیار در حال انجام ماموریت است و وسیله نقلیه برای تسهیل در امور هم در روزهای آینده تامین می‌شود تا مردم این منطقه هم بتوانند کارت هوشمند ملی خود را دریافت کنند.
 
حسن زارعی رئیس ثبت احوال میبد هم در این نشست اظهار داشت: از جمعیت ۱۰۳ هزار و ۱۳۳ نفر میبد تا تیرماه امسال ۵۲ هزار و ۷۹۱ نفرمرد و ۵۰ هزار و ۳۴۲ نفر هم زن هستند.
 
زارعی ازکاهش ۳ درصدی ولادت در شهرستان میبد در سال ۹۶ خبر داد و گفت: در سال گذشته دو هزار و ۲۷۰ نفر ولادت بوده که از این تعداد هزار و ۱۶۱ نفر پسر و هزار و ۱۰۹ دختر بودند که نسبت به سال ۹۵، سه درصد کاهش ولادت داشته‌ایم.
 
وی نرخ رشد جمعیت در شهرستان میبد را دو و ۹ دهم درصد عنوان کرد و گفت: این نرخ رشد نسبت به نرخ دو و نیم درصد استان و یک و نیم درصد کشور رشد قابل قبولی است.
 
زارعی با اشاره به صدور کارت هوشمند ملی در میبد گفت: از ۶۸ هزار و ۵۴۴ واجدالشرایط کارت هوشمند ملی در شهرستان میبد، ۴۸ هزار و ۵۱۱ نفر کارت هوشمند خود را دریافت کردند و ۲۰ هزار نفر دیگر باید نسبت به ثبت نام کارت هوشند ملی خود اقدام کنند.
 
رئیس ثبت احوال میبد خاطرنشان کرد: ۳۰ هزار و ۱۱۴ جلد شناسنامه مکانیزه هم در میبد صادر شده و از مردم تقاضا داریم نسبت به ثبت نام کارت هوشمند ملی خود به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.
 
 
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..