معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار:

بانک اطلاعات چاه های استان ‌تهیه شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در کارگروه تخصصی سازگاری با کم آبی استان گفت: به منظور تعیین کیفیت و میزان آبدهی چاه های استان باید در کوتاه ترین زمان ممکن بانک اطلاعات جامع این منابع آبی با همکاری شرکت آب منطقه ای و سازمان جهاد کشاورزی استان تهیه شود.

به گزارش یزدی نیوزمعاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این نشست که با حضور نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در استانداری یزد برگزار شد، بیان کرد: با ایجاد بانک اطلاعات جامع می توان چاه هایی که کیفیت آب مناسب دارند را از چاه هایی با آب کم کیفیت و بی کیفیت جدا کرد و این بانک اطلاعاتی باید با همکاری شرکت آب منطقه ای و سازمان جهاد کشاورزی استان تهیه شود.

"‌محسن صادقیان" افزود: برنامه کلی، حمایت از سفره آب های زیرزمینی ‌استان است تا ظرف چهار سال آینده، افت سفره ها به صفر برسد.
صادقیان با تأکید بر ضرورت تامین آب شرب با کیفیت و بهداشتی به مردم، ‌خاطرنشان کرد: اگر آب چاهی از این شرایط برخوردار باشد باید روی آن برنامه ریزی جدی صورت گیرد.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: حفظ آب های زیرزمینی باید اولویت دستگاه های مرتبط باشد به همین دلیل نظارت دقیق و خاص روی هر حلقه چاه ضروری است.
"سیدابوالفضل موسوی بیوکی" افزود: بر اساس آمار شرکت آب و فاضلاب استان ، نسبت تخصیص آب در تابستان ۴۰ درصد انتقالی و ۶۰ درصد از منابع داخلی یزد بوده به همین دلیل باید برای سالم ماندن آب ‌آشامیدنی مردم توجه شو‌د.
گفتنی است در این جلسه گزارشی از وضعیت چاه های شهرستانهای یزد و اشکذر و روند نصب کنتورهای هوشمند به عنوان ضرورتی جدی برای مدیریت و پایش منابع آبی استان ارائه و اعلام شد  با وجود افزایش تعداد مشترکان آب استان، ۱۰ درصد در مصرف آب در تابستان سال جاری صرفه جویی شده است.
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..