معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد:

۴۸ محله یزد مورد هدف طرح بازآفرینی پایدار شهری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: ۴۸ محله یزد مورد هدف طرح بازآفرینی پایدار شهری قرار گرفته و این طرح در این محلات اجرا خواهد شد.

به گزارش یزدی نیوزمحسن صادقیان در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان یزد اظهار داشت: بحث بازآفرینی پایدار شهری از اواخر سال گذشته آغاز شد که در استان یزد محوریت آن بازآفرینی شهری و نوسازی ناوگان در یزد تعیین شد.

 
وی با بیان اینکه تاکنون گفتمان واحدی در زمینه بازآفرینی پایدار شهری در وزارت راه و شهرسازی ایجاد نشده است، افزود: در صورتی که به این مهم، اعتباری نیز تخصیص یافته باشد به مواردی همچون احداث مسجد، پارک، فضای سبز، خانه بهداشت و … اختصاص یافته است.
 
صادقیان از یزد به عنوان بهترین استان در زمینه بازآفرینی شهری یاد کرد و بیان داشت: یزد دارای ۴۸ محله قدیمی است که این محلات هدف بازآفرینی شهری هستند و از آنجا که بافت های تاریخی و فرسوده آسیب پذیر هستند، یکی از اهداف بازآفرینی شهری، ساماندهی و ایمن‌سازی بافت‌های قدیمی است.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد عنوان کرد: برای اجرای صحیح این طرح لازم است سرانه های مورد نیاز هر محله شناسایی شود تا اگر محله ای نیاز به سرانه جدید دارد، بتوانیم آن را تامین کنیم.
 
وی همچنین بر ضرورت ساماندهی محله های قدیمی با توجه به طرح تفضیلی بالادستی، ایجاد معابر و دسترسی های جدید و … در بازآفرینی شهری تاکید کرد.
 
صادقیان یکی از راهکارهای بازآفرینی شهری در محله های قدیمی و بافت های تاریخی یزد را پر کردن این بافت‌ها از جمعیت دانست و افزود: بسیاری از این بافت‌ها خالی از سکنه هستند و با بازگشت جمعیت می‌توان به نوسازی آن پرداخت.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد یکی از کارکردهای مهم بازآفرینی شهری را رونق بخشیدن به بازار مسکن دانست و اظهار داشت: نگاه بازآفرینی شهری یک نگاه کلی به همه اهداف موردنظر است.
 
صادقیان تصریح کرد: در تلاش هستیم در اجرای طرح بازآفرینی پایدار شهری استان یزد، بخشی از اقدامات را به بخش خصوصی و دفاتر تسهیل‌گر واگذار کنیم که این دفاتر در ۲۰ محله یزد ایجاد شده است.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..