آئین اختتامیه فاز اول طرح توان افزایی و تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده های استان یزد

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در این مراسم هدف از اجرای طرح توان افزایی بانوان را آشنایی فعالان مدنی و جوامع محلی با فرآیند سیستم تاب آوری دانست و از اجرای فاز دوم این طرح با مشارکت دستگاه های مرتبط و موثر خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزآئین اختتامیه فاز اول طرح توان افزایی و تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده های استان یزد با حضور «محمدعلی طالبی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده و مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری،‌ فرماندار شهرستان تفت و جمعی از مدیران در اردوگاه آیت الله شهید صدوقی(‌ره) سانیج برگزار شد.

‌مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در این مراسم گفت: اجرای طرح ملی توان افزایی و تاب آوری اجتماعی در استان با امضای موافقت نامه ای توسط استانداری یزد و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری آغاز شد و هم اکنون پیشرفت موفق و اختتامیه فاز اول آن را شاهد هستیم.
«فاطمه دانش یزدی» افزود: این طرح بر مبنای شناسایی ظرفیت ها و شاخص های موثر در حوزه بانوان و با تاکید بر اهمیت آموزش و مهارت افزایی برای زنان جامعه هدف مورد توجه قرار گرفته است.
دانش یزدی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح توان افزایی و آشنایی فعالان مدنی و جوامع محلی با فرآیند سیستم تاب آوری، تعاملات اجتماعی جامعه در راستای مواجه و عبور از چالش های اجتماعی و دست یابی به یک نقشه راه برای ارتقای تاب آوری محلات می باشد.
وی بیان کرد: بر اساس اهداف کمی این کارگاه آموزشی و مشورتی با حضور ٢٠ نفر از نمایندگان تشکل های اجتماعی و بومی به عنوان تسهیلگر این طرح انجام شده است و در کنار آن از هر شهرستان ٢ نفر انتخاب شده و ٤ نفر نیز از سوی کانون مساجد معرفی شده اند که  قسمت دوم برنامه با حضور ٢٦ نفر و در زمان آموزشی ٣٦ ساعته محقق شد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به سایر برنامه های اجرا شده بر اساس این طرح، گفت:در موضوع تاب آوری عمومی دوره ای آموزشی با تاب آوران سطح یک برگزار شده و در این جریان نیز سعی بر انجام ٦٠ ساعت کارگاه آموزشی-مهارتی بوده است.
دانش یزدی در پایان خاطرنشان کرد: امید است امتداد این طرح در فاز دوم نیز با همکاری دستگاه های مرتبط و به شکل مشارکتی صورت گیرد تا بتوانیم برنامه ها و اهدف آموزشی مورد نظر را در جامعه هدف بزرگ تر و با مخاطبان بیشتری به مرحله اجرا برسانیم تا اجتماع نیز از اثرات آن بهره مند شود.
گفتنی است برنامه ها و دوره های آموزشی مربوط به طرح توان افزایی و تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده های استان یزد از سوی موسسه مردم نهاد «جمعیت پیام روشنی یزد» با حضور بانوان فعال اجتماعی از سراسر استان برگزار شد و فاز اول آن  نیز به پایان رسید.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..