کاهش ۱۷ درصدی ازدواج در میبد

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرماندار میبد از کاهش 17درصدی ازدواج در چهار ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«علیرضا ابوالحسنی» به مناسبت آغاز هفته ازدواج، گفت: ازدواج یک پیوند آسمانی و مقدس است که در اسلام به آن سفارش شده است و پیامبر اکرم(ص) آن را تکمیل‌کننده دین در افراد بیان کرده‌اند.

 
وی بالا رفتن سن ازدواج در بین جوانان را یکی از معضلات اجتماعی برشمرد و گفت: بنا بر آمار ارائه شده از سوی ثبت احوال، درسال ۹۶ نسبت به سال قبل کاهش پنج درصدی ازدواج روبرو بوده‌ایم و این در حالی است که در چهار ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته با کاهش ۱۷درصدی ازدواج در بین جوانان روبرو هستیم . 
 
ابوالحسنی افزود: سن ازدواج در بین دختران به ۳۰ سالگی و پسران به ۳۵ سالگی افزایش یافته که یک بحران در جامعه تلقی می‌شود و لازم است که با ورود خیرین به این عرصه، مشکلات و موانع را از پیش روی جوانان برداشت . 
 
«سیداحمد اعلایی» رییس اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی شهرستان میبد گفت: تحصیل دانشجویان در دانشگاه‌ها، نداشتن مهارت لازم و توانایی انجام کارها ، مشکل بیکاری جوانان، نبود بازار کار متناسب با رشته تحصیلی آنان، مهاجرت افراد و نداشتن مسکن از جمله موانعی است که ازدواج این قشر را به تاخیر انداخته است . 
 
وی افزود: تشکیل سمن‌ها در راستای کمک به ازدواج جوانان، تامین مسکن و جهیزیه آنها، برگزاری کلاس‌های دانشنامه ازدواج، آموزش و مهارت‌های لازم جهت یک زندگی سالم، برگزاری دوره‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی-ایرانی، برگزاری کلاس‌های پیش از ازدواج و حین ازدواج، مواردی است که می‌تواند در راستای تحکیم بنیان خانواده و همچنین ازدواج سالم به جوانان کمک کند.
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..