مدیرکل بیمه سلامت استان یزد:

بیمه سلامت یزد ماهانه ۱۷ میلیارد برای بیمه‌شدگان هزینه می‌کند

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گفت: بیمه سلامت استان یزد هر ماه به طور میانگین بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان برای افراد زیر پوشش خود هزینه می کند.

به گزارش یزدی نیوزمحمد دریجانی در نشستی خبری با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان یزد ۲۶۵ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند، اظهار داشت: هزینه هایی که هر سال توسط بیمه سلامت استان یزد می شود، از رقم مصوب بیشتر است به نحوی که هر ماه به طور میانگین ۱۷ میلیارد تومان برای بیمه شدگان هزینه می شود.

 
وی یکی از مهمترین اهداف بیمه سلامت را درمان با کیفیت و کم هزینه دانست و افزود: همین امر سبب استقبال خوب مردم از بیمه سلامت شده است.
 
دریجانی با اشاره به وضعیت بدهی بیمه سلامت به پزشکان، مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان یزد بیان کرد: حق پزشکان و داروخانه‌ها و مراکز فیزیوتراپی تا آبان ماه سال گذشته پرداخت شده است.
 
مدیرکل بیمه سلامت استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اداره بیمه سلامت در استان یزد روزانه بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر مراجعه کننده دارد که از این لحاظ از استان‌های برتر کشور به شمار می رود.
 
وی ادامه داد: ۳۷ تا ۴۲ درصد بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی استان یزد غیربومی هستند و به این وسیله خدمات بیمه سلامت استان یزد نه تنها به مردم این استان بلکه به مردم سایر استان‌های کشور هم ارائه می‌شود.
 
دریجانی همچنین با اشاره به اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک بیمه روستایی تا پایان مهر ماه سال ۱۳۹۷ در استان یزد عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح، جلوگیری از سردرگمی بیماران و ارجاع افراد به نخستین مرکز درمانی و بهداشتی است.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵۰ هزار نفر در روستاها زیر پوشش بیمه سلامت هستند، عنوان کرد: طرح نظام ارجاع الکترونیک بیمه روستایی به منظور رفاه حال بیمه شدگان این مناطق تا مهرماه سال جاری در ۲۰ استان کشور و تا پایان سال در سایر استان‌ها به مرحله اجرا درخواهد آمد.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..