دادستان یزد:

شناسایی و توقیف اموال قاچاقچیان مواد مخدر، ضربه به سرچشمه فساد است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد گفت: باید با شناسایی دقیق و توقیف اموال قاچاقچیان سرچشمه فساد را خشکاند و زمینه تکرار جرم را از آنان گرفت .

به گزارش یزدی نیوز«علی اکبر شمس» در دوره آموزشی بهینه‌سازی روش‌های شناسایی اموال با هدف ضربه اقتصادی به قاچاقچیان مواد مخدر در جمع دادستان‌های سراسر استان یزد و قضات و مسئولان مرتبط با پرونده‌های مواد مخدر، افزود: چرخه اقتصادی و گردش مالی قاچاق مواد مخدر در دنیا یک گردش عظیم مالی است که اگر نتوان به دقت منابع اقتصادی قاچاقچیان را شناسایی و ضبط کرد، مقابله و مبارزه با قاچاق مواد مخدر چندان اثر گذار واقع نخواهد شد . 

 
وی تصریح کرد: این نشست با هدف تحقق وحدت رویه، دسترسی به راهکار های قانوی اثر‌گذار و استفاده از تجربیات مشترک تشکیل شده است تا بتوان به این هدف مهم رسید . 
 
این مقام قضایی شناسایی اموال ناشی از جرم قاچاقچیان مواد مخدر را مکمل رسیدگی‌های قضایی دانست و اظهار کرد: بحث شناسایی و توقیف و ضبط اموال قاچاقچیان مواد مخدر بحثی بوده که مغفول مانده و با اجرای این اصل بدون تردید برخورد های قضایی و احکام قاطع قانونی در رسیدگی به پرونده‌های قاچاق بازدارنده‌تر خواهد شد و از تکرار جرم توسط مجرمان خواهد کاست . 
 
گفتنی است، جلسه آموزشی بهینه‌سازی روش‌های شناسایی اموال با هدف ضربه به بنیان اقتصادی قاچاقچیان با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر و با حضور «سعید عمرانی» معاون دادستان کل کشور، «نادعلی امّی» مدیر کل قضایی و دادیار دادسرای دیوان عالی کشور و «اسدالله هادی نژاد» معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در محل دادگستری کل استان یزد برگزار شد.
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..