عدم حمایت تیراژ تولید نوشت افزار ایرانی را پایین آورد

یکی از تولید کنندگان نوشت افزارهای ایرانی اسلامی یزد توجه کاسبان نوشت‌افزار به اقلام ایرانی اسلامی را از جمله پیش‌نیازهای ترویج و فرهنگ‌سازی برای این حوزه دانست.

به گزارش یزدی نیوزهادی ناظرزاده در میزگرد "نوشت‌افزار ایرانی اسلامی فرصت‌ها وچالش‌ها" با اشاره به تولیدات واحد خود اظهار داشت: توانستیم در زمینه عرضه تولیداتمان تا حدی بازار خارج از استان را در دست بگیریم و به وسیله گسترش گونه محصولاتمان این هدف را گسترش می‌دهیم اما در بازاریابی با کمبود نیرو مواجه هستیم.

 
وی با اشاره به رکود چاپخانه‌های استان در سال‌های گذشته از کمک به این صنف کسب و کار گفت و ادامه داد: از سال گذشته تمامی اقلام مورد نیاز چاپ خود را در داخل استان فراهم کرده‌ایم.
 
وی افزود: به دلیل عدم حمایت مالی از طرف مسئولان و عدم همکاری همکاران هم صنف در حال حاضر تیراژ محصولاتمان بسیار پایین است که در صورت فراهم شدن اوضاع آماده ارتقا هستیم.
 
این فعال حوزه نوشت‌افزار استان از نیاز به پاکسازی بازار گفت و تصریح کرد: کاسبان حوزه نوشت‌افزار، اجناس ما را می‌پسندند اما با خرید برخی از اقلام ما دیگر نمی‌توانند از بازاریان بزرگ خریداری کنند چون روش خرید از آنها خرید کامل اجناس است و در نتیجه از خرید اجناس ما منصرف می‌شوند.
 
توجیه خانواده‌های دانش‌آموزان توسط آموزش و پرورش و هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر نهادهای فرهنگی استان از دیگر درخواست‌های ناظرزاده برای گسترش حوزه نوشت افزار ایرانی اسلامی بود.
 
وی با تاکید بر اینکه عدم وجود حمایت مناسب از صنعت نوشت افزارهای ایرانی اسلامی سبب می‌شود که این صنعت نتواند به خوبی جای خود در جامعه را باز کند خاطرنشان کرد: با توجه به تاثیری که نوشت افزارهای خارجی بر اقتصاد و فرهنگ جامعه به ویژه کودکان می‌گذارد لازم است تقویت این صنعت در داخل کشور به اولویت مسئولان تبدیل شود.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..