پیشنهاد مدیر شعب بانک مسکن یزد برای تامین مالی مسکن زوج‏‎های جوان

مدیر شعب بانک مسکن استان یزد اعلام کرد: بانک مسکن با نگاه جدید به بخش تقاضای مسکن و رویکرد حمایت از قشر متوسط جامعه، واحدهای مسکونی میان متراژ را با رعایت الگوی مصرف با توجه به استطاعت بازپرداخت اقساط توسط مشتریان در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش یزدی نیوز «صید نبی حیدریان» امروز در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران استان با اشاره به اهمیت مسکن و ساختمان در اقتصاد کشور و تاثیر قابل ملاحظه آن بر سایر بخش ‎‎ های اقتصادی و همچنین اتکای بخش مذکور به سرمایه‏‏‌گذاری بخش خصوصی و تامین عمده مواد و مصالح مصرفی از محل تولیدات داخلی را از دیگر مزایای این بخش مهم اقتصادی برشمرد.

 
وی گفت: با توجه به این که مشاغل و صنوف زیادی به صورت مستقیم و غیرمستقیم به بخش مسکن وابسته است، می‏‎تواند در بخش اشتغال ‎ زایی و رونق بخش اقتصادی نقش مهمی را داشته باشد. 
 
حیدریان در ادامه اظهار کرد: بانک مسکن به عنوان تنها بانک توسعه‌ای و تخصصی در بخش مسکن علاوه بر خدماتی که سایر سیستم بانکی ارائه می‏‏‌دهد، نقش قابل ملاحظه‌‏‏ای در تامین مالی بخش مسکن را برعهده دارد به طوری که حجم تسهیلات پرداختی در بخش ساخت و ساز و خرید مسکن نشان دهنده قدرت تاثیرگذاری این بانک در بخش مسکن است.
 
وی به خدمات متنوع بانک مسکن اشاره کرد و گفت: بانک مسکن در حوزه مسکن و توسعه شهری با پشتیبانی از اجرای اهداف کلان دولت در توسعه کمی و کیفی بخش مسکن و رونق آن، نقش موثری در توانمندسازی مالی فاقدین مسکن، اجرای طرح‌های توسعه‌ای در حوزه مسکن و توسعه بازآفرینی شهری را ایفا می‌کند.
 
وی افزود: لذا در راستای حمایت از اقشار متوسط جامعه و حمایت از ساخت و ساز و هدایت عرضه و تقاضا به ویژه در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و رونق بخش مسکن، تسهیلات متنوعی از محل حساب صندوق مسکن یکم، اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات، صندوق مسکن جوانان و پرداخت تسهیلات بدون سپرده در بخش ساخت و ساز را ارائه می‏‏دهد.
 
مدیر شعب بانک مسکن استان در ادامه اظهار کرد: بانک مسکن برای تامین مالی مسکن خانه اولی‏‏ها و زوج‏‎های جوان نسبت به ایجاد صندوق پس انداز مسکن یکم برای خانه اولی‏‏‌ها اقدام کرده است.
 
به گفته وی، این طرح با هدف تجهیز مالی خانه اولی‎‎ها به عنوان یکی از مهمترین گروه‌های شاخص دریافت تسهیلات پیش‎‎بینی شده است که انتظار خانه‏‏دار شدن را کوتاه می‏‌کند چرا که از محل این حساب بالاترین سقف تسهیلات و مناسب‏‏ترین شرایط فراهم شده است به نحوی که در قالب زوجین پرداخت تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومانی در شهر یزد و در شهرستان‏‏ها ۸۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۱۲ ساله با شرایط اقساط پلکانی میسر است.
 
وی افزود: از مهمترین نکات جذاب حساب صندوق قرض الحسنه پس انداز مسکن یکم، نرخ این تهسیلات است که در بافت فرسوده با نرخ ۶ درصد و در خارج از بافت‎‎ای فرسوده با نرخ ۸ درصد پرداخت می‏‏‎شود.
 
حیدریان در مورد حساب پس انداز مسکن جوانان نیز گفت: حساب پس انداز مسکن جوانان یکی از انواع حساب‎‎های صندوق پس انداز مسکن است که دارنده حساب قادر است با رعایت برنامه سپرده‎‎گذاری ارائه شده توسط بانک در میان مدت و بلند مدت و با شرایط خاص از مزایا و تسهیلات ویژه حساب برخوردار شود.
 
وی در ادامه‌ ی معرفی سپرده مسکن جوانان، عنوان کرد: واریز ماهانه مبلغی اندک، این فرصت را برای مشتری فراهم می‏‏آورد تا پس اندازهای کوچک خود را به تسهیلات قابل ملاحظه‎ ای تبدیل کرده و امیدواری باشد که در آینده و پس از گذشت چند سال صاحب خانه شود.
 
مدیر شعب بانک مسکن استان برای مشتریانی که قصد استفاده فوری و بدون سپرده گذاری از تسهیلات مسکن را داشته باشند، گفت: این دسته از مشتریان می ‎ توانند با خرید اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات بانک مسکن در شهر یزد از سقف تسهیلات به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال و در صورت استفاده به صورت زوجین تا سقف ۸۰۰ میلیون ریال از تسهیلات مسکن با بازپرداخت ۱۲ سال بهره‎‎مند شوند.
 
وی افزود: همچنین به منظور ترغیب و تشویق سرمایه‎‎گذاری و ساخت و ساز در بخش فرسوده و ناکارآمد شهری، نرخ سود تسهیلات از محل اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن از ۱۷.۵ درصد به ۱۶ درصد کاهش و مدت بازپرداخت تسهیلات ۱۲ ساله به ۱۵ سال افزایش یافته است.
 
وی از مشتریان و متقاضیان دریافت تسهیلات بانک مسکن خواست تا جهت کسب اطلاعات بیشتر و بهره‎‎مندی از مشاوره تخصصی قابل ارائه توسط کارکنان بانک مسکن به شعب این بانک مراجعه کنند.
 
حیدریان یکی دیگر از اولویت‎‎های بانک مسکن را حمایت از فعالان و سازندگان حرفه‎‎ای بخش مسکن نام برد و خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات در حال متمرکز شدن بر روی انبوه سازان دارای گواهی نامه صلاحیت دار است و قطعاً این رویکرد ارتقا کیفیت ساخت و ساز، مدیریت بهینه مصرف انرژی و حمایت از فعالان حرفه‎‎ای را به دنبال خواهد داشت.
 
وی اضافه کرد: به منظور تشویق سازندگان حرفه‏‏ای نرخ سود تسهیلات ساخت برای سازندگان یک درصد کمتر محاسبه خواهد شد.
 
مدیر شعب بانک مسکن استان به مسئولیت‎‎های اجتماعی این بانک نیز اشاره و اظهار کرد: این بانک در سال جاری به دو شکل قصد دارد در سطح ملی برای مصرف بهینه آب شرب گام بردارد.
 
به گفته وی، این دو گام که در قالب بسته فرهنگ مصرف صحیح آب است شامل «حمایت مالی – اجتماعی از فرهنگ سازی عمومی برای مصرف بهینه آب» و همچنین هدایت هدفمند جریان ساخت و ساز  به سمت طرح‌های ساختمانی دوستدار محیط زیست با قابلیت صرفه جویی در مصرف انرژی می‌شود.
 
حیدریان در پایان نیز عنوان کرد: بر همین اساس بانک مسکن در راستای اجرای بخشی از مسئولیت ‎‎ های اجتماعی خود در سطح جامعه در ماه‎‎های اخیر بر آن شده تا در اولین گام، فرهنگ سازی در خصوص الگوی مصرف صحیح آب داشته باشد و در گام‏‎های بعدی از طریق اطلاعرسانی مصرف صحیح آب به همکاران و مستریان بتواند فرهنگ صحیح آب را  در بانک مسکن جاری کند.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..