معاون وزیر کشور ‌تاکید کرد:

‌ضرورت استفاده از مشارکت مردم در کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش نشاط در جامعه

معاون وزیر کشور و رییس سازمان امور اجتماعی کشور در کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان یزد بر ‌ضرورت استفاده از مشارکت مردم در کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش نشاط در جامعه تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز ‌نشست کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان با حضور "‌محمود زمانی قمی" ‌استاندار یزد، ‌"‌تقی رستم وندی" ‌معاون وزیر کشور و رییس سازمان امور اجتماعی کشور، ‌"‌محمدعلی طالبی"‌ معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار، ‌فرمانداران و اعضای این کارگروه در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.

معاون وزیر کشور در این نشست با اشاره به اینکه امسال چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران است، ‌‌گفت: لازم است که ما کارنامه خود در این چهار دهه را به مردم و جهانیان ارائه کنیم.
رستم وندی با اشاره به اینکه عدد ٤٠ در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما نماد ثبات، استقامت و رسیدن به بلوغ، کمال و شکوفایی است، ‌ادامه داد: به نظر می‌رسد که دشمن این رمز را فهمیده و به خوبی درک کرده است که امسال باید تمام تمرکزش را بر روی ناکام نشان دادن چهار دهه انقلاب اسلامی معطوف کند.
وی با اشاره به اینکه رویکرد آمریکایی‌ها فروپاشی از درون است، بیان کرد: بسیاری از موفقیت‌های آمریکا در حوزه روابط بین‌الملل مرهون نظریه‌پردازی‌های کسینجر است و وی در اولین توصیه‌های خود به ترامپ، اجرای الگوی فروپاشی شوروی ‌را علیه ایران یادآور شده است.
رییس سازمان امور اجتماعی کشور با تاکید بر اینکه آمریکا می‌خواهد ایران و قدرتش را داخل یک خط قرمزی محدود کند، ‌افزود: خروج ایران از سوریه و مواردی شبیه به این از جمله همین موارد است که آمریکا به دنبال آن می باشد.
رستم وندی با اشاره به اینکه یک طرف دیگر سکه رویکرد آمریکا در قبال فروپاشی شوروی، فروپاشی از درون بود، تصریح کرد: این رویکرد و مدل، امروز در ارتباط با جامعه ایرانی پیگیری می‌شود و بحث فروپاشی از درون و محدود‌ سازی ایران در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی دنبال می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این رویکرد آمریکا توهمی ناشی از نشناختن قدرت ایران و ملت ایران است، گفت: انقلاب اسلامی ایران امروز به یک قدرت بی بدیل در برابر توطئه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است و در واقع ایران نمایشگاهی زنده از تجربه‌های ایستادگی در برابر این توطئه‌ها است.
معاون وزیر کشور تقدیم هزاران شهید و جانباز را گواه قدرت ایران دانست و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف اقتصادی از جمله مرزهای دریایی، تولید ناخالص، نفت و فرآورده‌های نفتی، گردشگری و موارد مختلف دیگر از ظرفیت‌های بسیار زیادی برخوردار است که توجه مناسب به آن می‌تواند کشور را به صورت کامل به لحاظ اقتصادی در برابر دشمنان حفظ کند.
وی با اشاره به اینکه دشمن تلاش می‌کند که مردم را به وسیله انواع روش‌ها و شگردهای تبلیغاتی و رسانه‌ای و با استفاده از فضای مجازی در برابر مسئولان قرار دهد،‌ ادامه داد: دشمن تمام تلاش خود را می‌کند که شکافی بین مردم و دولت به وجود آورد و خودش در میان این شکاف قرار گیرد.
رستم وندی وجود مرکز رصد و دیده بان اجتماعی در کشور را بسیار ضروری دانست و افزود: هنوز نتوانستیم بانک‌های اطلاعاتی در زمینه‌هایی از جمله حوزه اجتماعی و آسیب های آن را به صورت کامل اجرایی کنیم.
معاون وزیر کشور گفت: هر برنامه‌ای که استان یزد پیشنهاد دهد در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی ‌که حتی به صورت پایلوت در این استان انجام شود را به صورت کامل مورد حمایت قرار می‌دهیم و همکاری‌های لازم برای حصول نتایج لازم از این طرح‌ها را انجام می‌دهیم.
رستم‌وندی در پایان سخنان خود بر ضرورت استفاده از ظرفیت مردمی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش نشاط در جامعه تاکید و خاطرنشان کرد: استان یزد از ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه نخبگان در زمینه‌های مختلف برخوردار است و باید از این ظرفیت ها در راستای اثرگذاری بیشتر فعالیت‌ها استفاده شود.
 
 
 
 
منبع:استانداری یزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..