دادستانی به مسئله فوت دو دانش‌آموز یزدی در خارج از کشور ورود کرد

در پی فوت دو دانش آموز یزدی در اردوی خارجی یک باشگاه ورزشی، دادستان یزد دستور رسیدگی ویژه به موضوع از جنبه عمومی جرم را صادر کرد.

به گزارش یزدی نیوزدادستان عمومی و انقلاب یزد در این رابطه ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با خانواده های داغدار این حادثه، اظهار داشت: با عنایت به وصول گزارشی مبنی بر اعزام تعدادی از نوجوانان استان از استان یزد به کشور گرجستان تحت عنوان اردوی آمادگی فوتبال که منجر به غرق شدگی و فوت دو نوجوان شد، مراتب برای بررسی دقیق ابعاد این مسئله در دستور کار قرار گرفت.

 
علی اکبر شمس اظهار داشت: لازم است موضوع از جنبه عمومی جرم مورد بررسی قرار گیرد و در خصوص تخلفات و ارتکاب احتمالی جرم در موضوع ارز نیز تحقیقات دقیق صورت پذیرد.
 
وی در دستور خود به معاون دادسرای یزد، تأکید کرد: باید با ارجاع پرونده به احدی از بازپرسان با سابقه و اعمال نظارت قانونی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن از دست اندکاران ورزش استان و همچنین متولیان اعزام این دانش آموزان به خارج از کشور تحقیق لازم صورت پذیرد و متخلفین و مجرمین احتمالی در هر رده و جایگاهی مورد تعقیب قرار گیرند.
 
شمس تصریح کرد: در زمینه جنبه خصوصی جرم با دعوت و تحقیق از اولیاء دم نوجوانان در صورت اعلام شکایت با یافتن مسیر قانونی و در چهارچوب مقررات قانون مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی کیفری نیز باید اقدام قانونی انجام شود.
 
پس از دستور دادستان عمومی و انقلاب یزد مبنی بر بررسی دقیق ابعاد این مسئله، اولیاء دم نوجوانان فوت شده و تنی چند از نوجوانان بازگشته از این سفر و مدیرکل ورزش و جوانان استان به  دادسرا احضار و مراتب مورد بررسی قرار گرفت که مشخص شد قبل از اقدام به این اردو با هیچ یک از نهادهای مسئول در استان هماهنگی صورت نگرفته و ۱۲ نوجوان ۱۳ساله فراگیر باشگاه ورزشی، تنها همراه با یک زوج و دو فرزندشان به این سفر برده شده اند و علاوه بر اخذ ارز دولتی، مبالغی هم از والدین این نوجوانان تحت عناوین مختلف اخذ شده است.
 
گفتنی است؛ پیرامون این حادثه تلخ یکی از رسانه ها نیز اقدام به شایعه پراکنی و انتشار مطالب غیر واقع کرده بود که توسط ضابطین قضایی به دادسرا دعوت و اقدام قانونی صورت گرفت.
 
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..