معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

خبرنگاران صدای مطالبات مردم باشند/‌ خبرنگار یک نیروی تاثیرگذار اجتماعی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در جمع خبرنگاران شهرستان اشکذر با بیان اینکه امروز از خبرنگاران به عنوان یک نیروی تاثیرگذار اجتماعی یاد می‌شود، گفت: خبرنگاران باید صدای مطالبات مردم باشند.

به گزارش یزدی نیوزمراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان اشکذر با حضور "محمدعلی طالبی" ‌معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، "عباس حیدری" مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری، "محمدعلی شاه حسینی" فرماندار اشکذر و خبرنگاران این شهرستان در فرمانداری اشکذر برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی، بیان کرد: امروز مفهوم خبرنگار تغییر یافته و اگر در گذشته خبرنگار مفهومش صرفاً انعکاس خبر بوده ‌است امروز از خبرنگار یا فعال رسانه‌ای به عنوان یک نیروی تاثیرگذار اجتماعی یاد می‌شود و این به علت تاثیرگذاری است که رسانه‌ها در فضای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه دارند.
"محمدعلی طالبی" ادامه داد: خبرنگاران عزیز این جایگاه را بشناسند و بدانند که امروز در این فضا به عنوان یک نیروی اجتماعی عمل می‌کنند که می‌تواند در شئون مختلف جامعه اثرگذاری خود را داشته باشد.
وی افزود: وقتی از رسانه‌های محلی صحبت می‌کنیم این دامنه تاثیرگذاری در حقیقت بیشتر می‌شود زیرا ‌خبرنگاران محلی هم ارتباط نزدیک تری با مردم دارند و هم حضور بیشتری در صحنه ها و مناسبت های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارند.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان خاطرنشان کرد: رسانه‌های محلی جایگاه ممتاز تری از این جهت دارند، دامنه تاثیرگذاری بیشتری را دارا می باشند و شناخت چنین جایگاهی می تواند کمک کند تا اینکه با تعامل خبرنگاران و فعالان رسانه های محلی شرایط بهتری را در حوزه اطلاع‌رسانی، هدایت و تنویر افکار عمومی دنبال کنیم.
طالبی با توجه به درخواست خبرنگاران حاضر در جلسه مبنی بر ایجاد اتاق خبر ‌در شهرستان اشکذر، گفت: ‌برای هیچکس بهتر از خبرنگاران نمی‌توانیم امکانات و شرایط را فراهم کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ادامه داد: به عنوان فردی که دستی در حوزه رسانه داشته‌ا‌م برای جایگاه خبرنگار و رسانه خیلی کمک گرفتن از دولت را نمی پسندم اما به عنوان یک مسئول دولتی این وظیفه و مسئولیت را بر دوش خودمان و مدیران در شهرستان ها می بینم که بیشترین امکانات را برای تسهیل امور خبرنگاران و رسانه‌ها فراهم کنیم.
وی افزود: انتظار نداریم که خبرنگاران برای ما و در حمایت از ما قلم بزنند بلکه باید برای جامعه و مردم کار کنند، صدای مطالبات مردم باشند؛ در انعکاس فعالیتها، اقدامات و عملکرد دولت در شهرستان ها ‌فعالیت نمایند، انتقادات را از سطح جامعه جمع آوری و نقاط ضعف را به مسئولان گوشزد کنند.
طالبی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: پرداختن به این مسئولیت می تواند به بهبود کیفیت خدمات در سیستم دولتی و رفع نواقصی که در این حوزه با آن روبه‌رو هستیم، کمک کند.‌ فرماندار شهرستان اشکذر نیز در این نشست با بیان اینکه رسانه‌های این شهرستان همکاری ‌و تعامل خوبی با دولت داشته‌اند، گفت: مسئولان شهرستان همواره سعی کرد‌ه اند از نقد منصفانه رسانه‌های محلی استفاده کنند.
"محمدعلی شاه حسینی" ادامه داد:‌ پاسخگویی به رسانه ها که در حقیقت نمایندگان مردم به شمار می روند، همواره در اولویت مسئولان و مدیران شهرستان اشکذر بوده است.‌
گفتنی است در این مراسم با اهدای لوح تقدیر از خبرنگاران ‌رسانه های شهرستان اشکذر تجلیل شد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..