طرح مشوق‌های بیمه‌ای سهم کارفرما در ابرکوه اجرایی می‌شود

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه از اجرای طرح «مشوق‌های بیمه‌ای سهم کارفرما» با هدف تحقق شعار سال و اشتغال‌زایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«ناصر زارع» ، با بیان این که بخشی از تحقق شعال امسال یعنی «حمایت از کالای ایرانی» با حمایت از کارفرمایان و کارآفرینان کشورمان انجام می‌شود، اظهار کرد: در همین راستا طرحی تحت عنوان «مشوق‌های بیمه‌ای سهم کارفرما» با هدف تحرک‌بخشی به بازار کار کشور، ایجاد اشتغال از طریق ترغیب و تشویق کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی و خدماتی با استفاده از نیروی کار جدید در حال اجرا است . 

 
وی افزود: کارفرمایان تمامی کارگاه‌های تولیدی و خدماتی که دارای مجوز فعالیت معتبر از مراجع رسمی کشور بوده و قبلاً در تامین‌اجتماعی کد کارگاهی دریافت کرده و حداقل دو نفر تحت پوشش بیمه داشته باشند، می‌توانند از معافیت بیمه‌ای سهم کارفرما استفاده کنند . 
 
این مسئول تصریح کرد: کارفرمایان واجد شرایط در صورت به‌ کارگیری نیروی کار جدید تحصیل کرده دانشگاهی، حداکثر تا پایان امسال مشروط به ارسال لیست و پرداخت حق‌بیمه می‌توان از مشوق بیمه‌ای مبنی بر معافیت از پرداخت حق‌بیمه سهم کارفرما برخوردار شوند . 
 
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه خاطرنشان کرد: کارگاه‌های مذکور به ازای هر دو نفر بیمه ‌شده صرفاً مجاز به استخدام یک نفر نیروی کار جدید دارای مدرک دانشگاهی هستند که معافیت نامبرده به آنان تعلق گیرد . 
 
زارع ادامه داد: تنها دانش‌آموختگان دانشگاهی بیکار که دارای مدرک کارشناسی و بالاتر بوده و حداقل سه ماه از ثبت‌نام آن‌ها به‌عنوان جوینده کار در مراکز کاریابی و مشاوره‌ای غیردولتی دارای مجوز یا سامانه کارورزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سپری شده باشد می‌توانند در این طرح به‌کارگیری شوند . 
 
وی نداشتن بیش از یک سال سابقه پرداخت حق‌بیمه قبل از ثبت‌نام را از جمله دیگر شرایط نیروی کار جدید مشمول طرح فوق برشمرد و یادآور شد: حداکثر سن برای متقاضیان کار با مدرک کارشناسی ۲۵ سال، کارشناسی ارشد ۲۸ سال و متقاضیان کار با مدرک دکترا ۳۲ سال تمام است . 
 
زارع عنوان کرد: کارفرمایان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب‌ سایت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد به آدرس yazd.mcls.gov.ir حوزه مدیریت کارآفرینی و اشتغال یا به اداره نامبرده در شهرستان ابرکوه مراجعه کنند.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..