نماینده یزد در مجلس:

جهاددانشگاهی می‌تواند گره‌گشای مشکلات کشور باشد

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشار به دستاوردهای مطلوب جهاد دانشگاهی، ‌گفت: باتوجه به ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی موجود،‌ جهاددانشگاهی می‌تواند گره‌گشای مشکلات کشور باشد.

به گزارش یزدی نیوز«سیدابوالفضل موسوی بیوکی» ، با اشاره به فرا رسیدن ۱۶ مرداد،‌سالروز تأسیس جهاددانشگاهی،‌اظهار کرد: جهاددانشگاهی نهادی است انقلابی که از ابتدا تاکنون با روش‌های علمی و آموزشی منحصر بفرد نقش مهمی در توسعه کشور ایفا کرده است.

 
وی با بیان این‌که خدمات جهاددانشگاهی در هشت سال دفاع مقدس بر هیچ کس پوشیده نیست،‌افزود: شناسایی نقاط ضعف و قوت در حوزه‌های علمی و اقتصادی و همچنین تلاش برای رفع نواقص از طریق آموزش‌های تخصصی از جمله اقدامات شاخص جهاددانشگاهی از زمان تأسیس تاکنون است.
 
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گره‌گشایی از مسائل کشور را یکی از مهمترین اهداف جهاددانشگاهی در کشور دانست و گفت:‌ با توجه به وجود ظرفیت‌های انسانی و اجرایی این نهاد انقلابی،‌بهتر است جهاددانشگاهی در عصر کنونی بجای دانشگاه داری به فعالیت های پژوهشی و آموزشی مرتبط با مسائل روز بپردازد.
 
موسوی بیوکی در ادامه با اشاره به ظرفیت آموزشی و پژوهشی جهاددانشگاهی،‌تصریح کرد:‌ دستیابی به دستاوردهای بزرگ در حوزه‌های مختلف بیانگر وجود ظرفیتی جهادی و علمی در این سازمان است.
 
این مقام مسئول حمایت همه جانبه از جهاددانشگاهی را یکی از موثرترین راهکارهای توسعه کشور دانست و بیان کرد: عملکرد جهاددانشگاهی استان یزد در بحث آموزش شهروندی و اجرای طرح داناب که به منظور مدیریت بهینه مصرف آب در استان و کشور انجام شده، مطلوب و قابل تجلیل است.
 
وی در پایان با بیان این‌که جهاددانشگاهی باید از ظرفیت خود برای ساماندهی وضعیت اقتصادی فعلی استفاده کند،‌ تأکید کرد:‌ قدم در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال پایدار در دستور کار ویژه این نهاد انقلابی قرار گیرد.
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..