تبلیغات منفی خارجی تهدیدی برای فعالیت آژانس‌های مسافرتی ایران

تاثیر تبلیغات نامناسب رسانه‌های خارجی بر صنعت گردشگری ایران منجر به کاهش گردشگران خارجی در کشور شده و در نهایت تهدیدی برای ادامه بقای مستمر آژانس‌های گردشگری به شمار می‌رود.

به گزارش یزدی نیوزگردشگری یکی از مهمترین فعالیت‌های اقتصادی و عاملی موثر در توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور است که در سال‌های اخیر رونق بسیاری داشته و در گروه یکی از بزرگترین منابع درآمدی کشور قرار می‌گیرد.

 
وجود مشکلات سیاسی در سطح بین المللی، صنعت گردشگری ایران را دستخوش تغییرات کرده و در نهایت منجر به کاهش حضور گردشگران خارجی در ایران شده است .
 
تبلیغات رسانه‌های خارجی با موضوع ناامنی ایران از دیگر عوامل کاهش گردشگران در کشور شده که مسئولان و دست اندرکاران این حوزه را به تکاپوی وا داشته است.
 
«سیدمصطفی فاطمی» در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که نوسانات اقتصادی می‌تواند تاثیری مثبت یا منفی بر روی اقتصاد کشور داشته باشد، اظهار کرد: تاثیر نرخ ارز بر روی واردات باعث تورم که همان افزایش سطح عمومی قیمیت کالا و خدمات است، می‌شود .
 
وی با بیان این‌که اگر تغییرات نرخ ارز، صادرات کشور را تحت تاثیر خود قرار دهد، ما شاهد رونق اقتصادی و اشتغال خواهیم بود، افزود: از آنجا که صنعت گردشگری در کشور ما صادر کننده است این اتفاق می‌تواند به نفع گردشگری ما باشد .
 
فاطمی راه تحقق این مهم را تلاش برای ایجاد احساس امنیت گردشگران خارجی و تبلیغات مناسب برای پتانسیل‌های گردشگری دانست و بیان کرد: ضروری است تبلیغات شایسته‌ای در مقابل تبلیغات منفی که از سوی رسانه‌های خارجی برعلیه ایران می‌شود، صورت گیرد تا شاهد افزایش حجم گردشگران خارجی در کشور باشیم .
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، گفت: در غیر این صورت به دلیل کاهش آمار توریست‌ها، صنعت گردشگری ایران دچار رکود می‌شود .
 
وی در ادامه با بیان این‌که پیش بینی می‌شود در آینده شاهد کاهش حضور گردشگر در کشور باشیم، تصریح کرد: هنوز کاهش گردشگر در استان یزد نداشتیم.
 
این مقام مسئول با اشاره به این‌که محدودیت سایر کشورها و تبلیغات منفی علیه گردشگری ایران دو عامل مهم در کاهش گردشگران است، خاطرنشان کرد:‌ اگر ما بتوانیم تبلیغ درستی از وضعیت فعلی ایران داشته باشیم و ایران را واقعی جلوه دهیم تبلیغات منفی علیه کشور کاهش می‌یابد .
 
فاطمی با بیان این‌که گردشگری در سه حوزه گردشگری گران، متوسط و ارزان تقسیم می‌شود، اظهار کرد: ایران از ابتدا تا کنون در گروه گردشگری متوسط قرار داشته اما با پیش گرفتن روند فعلی در زیرمجموعه گردشگری ارزان قرار می‌گیرد .
 
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این اتفاق در دراز مدت به نفع گردشگری کشور نیست و در صورت عدم برنامه‌ریزی ممکن است مشکلاتی در آینده ایجاد کند .
 
«محمدناصر پیروزی» مدیر یکی از آژانس‌های تورهای گردشگری در ادامه با بیان این‌که تبلیغات منفی در مورد ایران زمینه کاهش گردشگران خارجی در کشور را فراهم می‌کند، اظهار کرد: این تبلیغات باعث شده که کشور نتواند به گونه‌ای شایسته خود را در دنیا معرفی کند .
 
وی با اشاره به تاثیر سوء نقض برجام بر گردشگری کشور افزود:‌ این مشکلات باعث شد که ما با کاهش ۸۰ درصدی آمار گردشگران خارجی در تابستان ۹۷ نسبت به سال قبل موجه شویم .
 
مدیر یکی از آژانس‌های گردشگری و مسافرتی شهر یزد، گفت: تبلیغات علیه ایران باعث شده بسیاری از گردشگران فکر کنند که کشور ما نا امن است در این صورت تنها راه تغییر این نگرش فعالیت رسانه‌های ملی در سطح بین المللی است .
 
پیروزی با بیان این‌که خطر ورشکستگی آژانس‌های گردشگری را تهدید می‌کند، تصریح کرد:‌  این افت ۸۰ درصدی آمار گردشگران در تابستان سال جاری به این معنی است که آژانس‌های گردشگری قدم در راه ورشکستگی گذاشته است .
 
وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ ثبات شرایط اقتصادی کشور تنها راه خروج از این وضعیت است .
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..