در جلسه ستاد تنظیم بازار استان یزد مطرح شد؛

تقویت نظارت بر قیمت ها و برخورد قانونی با ملتهب کنندگان بازار

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد بر همدلی و همکاری تمام دستگاه ها در تقویت بازرسی و نظارت بر قیمت ها اشاره و برخورد قانونی و سریع با ملتهب کنندگان بازار را در دستور کار قرار داد

به گزارش یزدی نیوزستاد تنظیم بازار استان به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد و با حضور اعضای این ستاد و نمایندگانی از اتحادیه و تشکل های صنفی در سالن شهید موحدین به منظور تداوم برنامه های نظارتی و ایجاد رویکردهای جدید برای کنترل قیمت ها و رفع نیازهای لازم در بازار تشکیل جلسه داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد با اعلام اینکه در شرایط موجود جلسات ستاد تنظیم بازار استان به صورت هفتگی برگزار می شود، در مورد کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی زیر مجموعه ستاد گفت: کارگروهی در خصوص رصد و نظارت بر قیمت مواد خوراکی و مصرفی ضروری مردم و کمیته‌ای ویژه نیز در خصوص مدیریت بر عرضه لاستیک و لوازم یدکی تشکیل  و مشغول فعالیت می باشد.
وی ادامه داد:کمیته ای مستقر با  همکاری اتحادیه،سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و استانداری نیز تشکیل و در کمترین زمان نسبت به صدور حواله‌ها، توزیع لاستیک به ویژه لاستیک‌های پرمصرف و کمیاب تصمیماتی گرفته و اجرائی شود.
زینی‌وند بیان کرد: در خصوص لبنیات،گوشت و برخی اقلام مصرفی،آهن آلات و محصولات وابسته به آن در ستاد مرکزی بازار کشور تصمیماتی گرفته شده و کمیته مبارزه با احتکار به ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها نیز برای اجرای جدی این برنامه ها  تشکیل شده است.
معاون استاندار یزد در خصوص قیمت لاستیک، بیان کرد: با توجه به تعدد نوع و قیمت لاستیک، عاملان توزیع و شیوه صدور حواله مشخص شده و به صورت همسو با تمام مجموعه های موثر در این عرصه بر این روند نیز نظارت می‌کنیم و از سوی دیگر در برخی سایزها و نوع لاستیک‌های پرمصرف هم کمبودهایی وجود دارد که مقرر شد پیگیری های لازم توسط  سازمان صنعت، معدن و تجارت برای افزایش سهمیه  و پاسخ مناسب به نیاز بازار صورت پذیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد افزود: مقرر شد در صورتی که سازمان صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌های نظارتی نیاز به نیرو و امکانات کمکی برای تقویت بازرسی‌ها دارند، سایر دستگاه‌ها به ویژه فرمانداری ها به عنوان بازوی اجرائی در این عرصه  همراهی کنند.
زینی‌وند در پایان اظهار امیدواری کرد: با توجه به شرایط موجود، نهایت توان خود را به کار می‌بریم تا با تقویت نظارت بر قیمت ها و برخورد قانونی و سریع با ملتهب کنندگان بازار در کنار مردم باشیم و بخشی از سختی‌هایی را که جامعه متحمل می‌شوند، کاهش دهیم.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..