یزد در تهیه فرآورده‌های خونی از استان‌های سرآمد کشور است

مدیر کل انتقال خون استان اظهار کرد: استان یزد در بحث انتقال خون و تهیه فرآورده‌های خونی یکی از استان‌های سرآمد در کشور به‌ حساب می‌آید.

به گزارش یزدی نیوزدکتر «نقی تقوایی» در مراسم بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون که در سالن فرهنگ اداره کل ارشاد یزد برگزار شد، با اشاره به شعار امسال انتقال خون با عنوان «مرا هزار امید است و هر هزار تویی» ابراز امیدواری کرد که اهداکنندگان با توجه به شعار امسال و با همراهی خود همچون گذشته یاری‌گر این اداره کل در تامین خون سالم برای بیماران باشند زیرا که با اهدای هر کیسه خون، جان سه نفر نجات می‌یابد. 

 
وی ادامه داد: متوسط اهدای خون در کشور ۲۷ در هزار است اما در استان یزد این اهدای خون ۳۶ در هزار است و از هر یک هزار نفر یزدی، ۳۶ نفر اقدام به اهدای خون می‌کنند. 
 
مدیر کل انتقال خون استان یزد با اشاره به این که کسانی که سالانه حداقل دو مرتبه خون اهداء می‌کنند، اهداکننده مستمر به‌حساب می‌آیند، بیان کرد: متوسط اهدای خون مستمر در کشور، حدود ۵۲ درصد و در استان یزد ۶۳ درصد است.
 
تقوایی در ارتباط با سلامت خون، گفت: استان یزد یکی از سالم‌ترین خون‌های کشور را دارد و روند انتخاب اهداکنندگان بسیار دقیق است. 
 
وی تصریح کرد: طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی یزد، بیش از ۴۰ درصد تخت‌های بیمارستان‌های یزد توسط بیماران غیر یزدی استفاده می‌شود و انتقال خون یزد خون مورد نیاز آنها را تامین می‌کند، علاوه بر این استان یزد سال گذشته خون مازاد خود را به استان‌های همجوار که نیاز داشتند ارسال کرده است. 
 
اجرای طنز، موسیقی و آوردن پرچم متبرک امام رضا(ع) توسط خدّام حضرت از جمله برنامه‌های دیگر این مراسم بود و  در پایان مراسم از کارکنان، اهداکنندگان خون و عوامل اجرایی برنامه تجلیل به عمل آمد. 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..