جوانان مهریزی ۲۱ هزار ساعت آموزش مهارت‌آموزی فراگرفتند

رییس اداره فنی و حرفه‌ای مهریز گفت: با هدف تامین و تربیت نیروی انسانی ماهر و نیمه ماهر بازار کار در سال گذشته 3200 جوان جویای کار مهریزی 21 هزار ساعت آموزش مهارت‌آموزی فرا گرفتند.

به گزارش یزدی نیوز«هادی ابویی مهریزی» به مناسب هفته مهارت اظهار کرد: این افراد با شرکت در ۱۳۵ دوره، زیر نظر مربیان در یک مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار روستایی در رشته‌های برق، رایانه، تاسیسات، مکانیک، خیاطی، گلدوزی و آشپزی آموزش دیدند. 

 
وی با اشاره به این که ۹۵ درصد شرکت‌کنندگان بعد از حضور در آزمون موفق به دریافت مدرک مهارت شدند، تربیت نیروی انسانی ماهر و نیمه ماهر مورد نیاز بازار کار، ایجاد اشتغال و افزایش و ارتقای تولید را از هدف‌های برگزاری دوره‌های آموزشی ذکر کرد. 
 
این مسئول اظهار کرد: برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی جزو سیاست‌های دولت تدبیر و امید برای تربیت نیروی کار ماهر، تولید و اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی است که با استقبال خوب جوانان مواجه است. 
 
مرکز فنی و حرفه‌ای مهریز فعالیت خود را از سال ۱۳۷۵ آغاز کرد و هم‌اکنون ۴۰۰ کارآموز در افزون بر ۱۰۰ رشته مشغول فراگیری آموزش‌های مورد نیاز هستند. 
 
در حال حاضر در شهرک‌های صنعتی مهریز شامل شهید چمران، ۱۹۶ هکتاری، هرفته، ناحیه صنعتی بهادران و شهرک سنگ و یزدمهر، دو هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال دارند.
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..