مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری تاکید کرد:

ضرورت به کارگیری اصول و الزامات پدافند غیرعامل در زیرساخت های توسعه ای استان

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد در نشست شورای پدافند غیرعامل شهرستان تفت بر ضرورت به کارگیری اصول و الزامات پدافند غیرعامل در زیرساخت های توسعه ای استان تأکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزنشست شورای پدافند غیرعامل شهرستان تفت با محوریت: بررسی الزامات پدافندی ناحیه شهرک صنعتی دهشیر و میزان خسارت های آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و آفت مگس مدیترانه ای بر روی محصولات شهرستان با حضور "محمدصادق طهماسبی" مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری، "‌محمد محامدی" فرماندار تفت، ‌معاونان فرماندار، بخشداران و مدیران دستگاه های عضو ‌این شورا در سالن اجتماعات فرمانداری تفت برگزار شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در این نشست بر ایجاد باور عمومی در ضرورت به کارگیری اصول پدافند غیرعامل در طرح های حساس و مهم به ویژه در میان مدیران و همچنین مردم تاکید کرد و گفت: تهیه و اجرای طرح های پدافندی برای زیر ساخت های توسعه ای استان و مراکز ثقل حائز اهمیت و ضروری است.
"‌محمدصادق طهماسبی" ‌ادامه داد: براساس اولویت های پدافندی در شهرستان تفت اصول پدافند زیستی و توجه به الزامات پدافندی در حوزه ‌های آب و صنعت و معدن از جمله سیاست های اصلی مورد تاکید و تایید در شورای پدافند غیرعامل این شهرستان است که باید مورد توجه قرار گیرد.
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان به هدف پدافند غیرعامل مبنی بر "حفاظت از جان و مال مردم، تاسیسات، زیرساخت ها و منابع اقتصادی" اشاره ‌کرد و افزود: شهرستان تفت در سال گذشته با تهدیدهای زیستی ای روبرو بوده و با توجه به خشکسالی های مستمر گذشته، ‌بی آبی در دو حوزه گریبان گیر تولیدات دامی و محصولات کشاورزی این شهرستان شده است.
طهماسبی خاطرنشان کرد:‌ در حوزه کشاورزی، آفت مگس مدیترانه ای بسیاری از محصول های انار در شهرستان تفت را مورد هجمه قرار داده اما در حوزه دام و طیور با وجود ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که در استان تلفات زیادی داشته است، خوشبختانه با تدابیر به کار گرفته شده این مورد ‌در تفت کمتر مشاهده شده و برای مقابله با این تهدیدات با همکاری جهاد کشاورزی و دامپزشکی کارگروهی تشکیل شده است که شرایط را مرتب رصد و پایش می کند.
"‌محمد محامدی" ‌فرماندار تفت و رئیس شورای پدافند غیرعامل شهرستان نیز در این نشست از اهتمام صورت گرفته درخصوص موافقت با طرح احداث ناحیه صنعتی در منطقه دهشیر و پیگیری های اداره کل پدافند غیرعامل استانداری در راستای ارتقای پایداری زیرساخت ها و کاهش آسیب پذیری در سطح استان و شهرستان های تابعه، همچنین از اقدامات دستگاه های شهرستان در اعمال تمهیدات پدافندی جهت کنترل آفت مگس میوه مدیترانه ای و در راستای ایمن سازی واحدهای تولید و پرورش طیور قدردانی کرد.
گفتنی است در ادامه نشست شورای پدافند غیرعامل شهرستان تفت با توجه به احتمال افزایش تهدیدات زیستی ذکر شده در ماه های آینده، آلودگی احتمالی کانون های تولید و پرورش طیور و آسیب پذیر‌ی محصولات کشاورزی بر ضرورت نظارت مستمر و کنترل از سوی دستگاه های شهرستان تاکید شد.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..