مدیرکل آموزش و پرورش یزد:

امنیت و سلامت نتیجه رعایت استاندارد در جامعه است

مدیرکل آموزش و پرورش یزد با اشاره به نقش دانش آموزان در نهادنیه کردن فرهنگ استانداردسازی، گفت: امنیت و سلامت نتیجه رعایت استاندارد در جامعه است .

به گزارش یزدی نیوز« عباسعلی دانافر» با بیان این‌که استاندارد یک فرهنگ است و به عنوان درجه توسعه یافتگی استان‌ها شمرده می شود، اظهار کرد: استاندارد با کیفیت کالا سر و کار دارد وهرجا به استاندارد کم توجهی شود با دو مشکل امنیت و سلامت مواجه می شویم .

 
وی با اشاره به این‌که دانش آموزان نقش موثری در ترویج فرهنگ استاندارد دارند افزود: کارهای زیربنایی درخصوص آموزش فرهنگ استاندارد و استاندارد سازی برای کودکان از سنین ۳ تا ۱۰ سالگی باید آغاز شود تا این مهم در زندگی افراد جامعه به صورت یک فرهنگ نهادینه و درونی شود .
 
مدیر کل آموزش و پرورش برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه معلمان  و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری با محوریت بحث استاندارد و فرهنگ سازی استفاده از کالاهای داخلی و حمایت از تولید کنندگان داخلی را از برنامه های آموزش و پرورش استان در مدارس  اعلام کرد .
 
دانافر گفت: بر اساس بند ۶ ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مصوب سال ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی، ترویج استانداردهای ملی از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است و دانش آموزان در فراگیر شدن این فرآیند در جامعه و خانواده موثر هستند .
 
«حسین ماجدی اردکانی» مدیر کل استاندارد استان یزد، اظهار کرد: همه شهروندان باید در راستای توسعه فرهنگ  استاندارد تلاش کنند و لازم است دانش آموزان به کمک فرهنگ استاندارد با حقوق خود که سلامت، ایمنی و امنیت است آشنا شوند .
 
وی با بیان این‌که توجه دانش آموزان به استاندارد، مصرف کالاهای استاندارد ایرانی و گسترش فرهنگ استاندارد باعث ایجاد اشتغال پایدار می شود، تاکید کرد: مصرف کالاهای خارجی و به ویژه کالاهای قاچاق، جامعه را از ارزشهای ملی  دور می‌کند .
 
ماجدی در پایان به استاندار سازی فضاهای آموزشی اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و هنری، برپایی نمایشگاه با موضوع حمایت از کالاهای ایرانی و تولیدکنندگان داخلی ، راه‌‍اندازی کمپین حمایت از کالاهای ایران در مدارس  جهت آشنایی دانش اموزان با فرهنگ استاندارد می تواند گام موثری در نهادینه کردن فرهنگ استاندارد در استان باشد .
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..