معاون وزیر بهداشت خبر داد؛

راه‌اندازی ۷۰۰۰ کانون سلامت در کشور

معاون وزیر بهداشت با بیان این‌که دفتر سلامت در 13 وزارتخانه خبر داد، گفت: راه‌اندازی هفت هزار کانون سلامت در سطح کشور اولویت اجرایی وزارت بهداشت است.

به گزارش یزدی نیوزدکتر«محمدهادی ایازی» در جریان سفر خود به استان با اشاره به ساخت کانون سلامت در محله اسکان یزد، اظهار کرد: این کانون سلامت ۱۶هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت حاشیه نشین را تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار می‌دهد.

 
وی افزود: محله سلامت اسکان یزد می تواند به عنوان الگویی نمونه جهت بهره برداری سایر استانها قرار گیرد چرا که فرهنگ سازی سلامت و مشارکت مردم در امر سلامت را بخوبی نشان می دهد .
 
معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: در حال حاضر به منظور راه‌اندازی هفت هزار کانون سلامت در سطح کشور برنامه ریزی‌های مقدماتی انجام گرفته تا از ظرفیت‌های مردمی در محلات به نفع سلامت خود مردم استفاده شود .
 
دکتر ایازی با اشاره به نقش موثر خیرین عرصه سلامت در حوزه پیشگیری ادامه داد: مشارکت خیرین در حوزه پیشگیری می‌تواند مانند حوزه درمان زمینه ساز اقدامات موثر در امر سلامت مردم باشد و در حال حاضر تعداد ۶۸۰ سازمان مردم نهاد در سطح کشور فعال است که روز به روز هم  در حال افزایش است .
 
این مقام مسئول در پایان گفت: در حال حاضر تعداد ۳۴ پیامگزار سلامت در سطح استان یزد فعال است و استان یزد نمونه موفقی در سطح کشور است که این امر مایه مباهات در حوزه اجتماعی شدن نظام سلامت است .
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..