لزوم توجه به شناسنامه لباس برای دوام بیشتر آن

مسئول اتحادیه صنف پوشاک یزد با اشاره به اهمیت توجه به شناسنامه البسه در هنگام استفاده از آنها، رعایت آن را درحفظ دوام و طول عمر آن ضرروی می‏‏‌خواند.

به گزارش یزدی نیوز اغلب مردم در هنگام خرید پوشاک مورد نیاز خود تنها به برند، مدل، رنگ‌بندی و سایز آن توجه دارند و هر چند اندک افرادی نیز به کیفیت البسه اهتمامی نیز دارند ولی عمدتاً بی‎‎توجه به شناسنامه لباس هستند.

 
اگر از برخی تولیدات پوشاک به ویژه تولیدات داخلی که فاقد هر گونه شناسنامه‎‎ای هستند بگذریم، این نکته حائز اهمیت است که توجه به شناسنامه لباس از سوی استفاده‎‎کنندگان می‎‎تواند منجر به بهره‎‎گیری صحیح و افزایش طول عمر می‎‎شود.
 
بسیاری از مردم بی‏‏‌توجه مشخصات متفاوت انواع لباس اعم از پشمی، کتون، کنف و غیره را به یک نحو شست ‎‎ وشو می‎‎دهند یا اطو می‎کشند که سهل ‎‎ انگاری منجر به کوتاهی عمر آنها می‏‏‌شود.
 
«منصور بلوکی» مسئول اتحادیه پوشاک یزد در گفت ‎ و ‎ گو با خبرنگار ایسنا- منطقه یزد، با اشاره به اهمیت توجه مردم به شناسنامه لباس، اظهار می‎‎کند: مردم به ویژه یزدی‌ها در هنگام خرید، کمتر به شناسنامه لباس که در برچسب‎‎های پارچه‎‎ای به لباس الحاق شده و مشخصات لباس اعم از تولیدکننده آن، نوع پارچه، نحوه شست ‎ وشو و اطو کردن روی آن درج شده، توجه می‌کنند.
 
وی می‎‎گوید: البته برخی از فروشندگان برندها هنگام فروش لباس، ویژگی‌ها و برخی از نکات حفاظتی را به خریداران یادآور می‌شوند تا از دوام آن به علت کم ‎‎ توجهی خریداران به شناسنامه لباس کاسته نشود ولی در عین حال مصرف کنندگان نسبت به آن اهتمام لازم را ندارند.
 
این مسئول با بیان این که به ندرت این مشخصات غیرواقعی است و معمولاً شناسنامه مشخصات کاملی از نوع البسه را ذکر می‎‎کند، توجه به این مشخصات در دوام و عمر آن بسیار الزامی و با اهمیت ذکر می‌‏‏کند.
 
میربلوکی در پایان نیز به نرخ عرضه انواع البسه و پوشاک نیز اشاره‎‎ای می‌کند و می‏‏‌گوید: قیمت پوشاک جهت حمایت از مصرف‌کنندگان تنها ۲۳ درصد بر قیمت خرید عمده می‏‏افزاید که ۳ درصد آن ناشی از هزینه‏‏‌های حمل و نقل است.
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..