پیام استاندار یزد همزمان با روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای

استاندار یزد با صدور پیامی فرا رسیدن روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای را گرامی داشت.

به گزارش یزدی نیوز"محمود زمانی قمی" در این پیام آورده است: در عصر حاضر شایستگی، مهارت به فضیلتی تبدیل شده است که دانایی و توانایی را از دنیای دانش تئوری به فضای واقعی کار متصل می کند. همه می دانیم که مهارت نه تنها تعالی اقتصادی بلکه تعالی اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی را هم می تواند به دنبال داشته باشد.

 
در جامعه امروز که مهارت آموزی پیش نیازی برای توسعه و رشد کشورها محسوب می شود، تعریف هماهنگ و یکپارچه از آموزش های مهارتی اجتناب ناپذیر است. لذا ضروری است که متولیان امر آموزش در کشور، اعم از آموزش و پرورش، دانشگاه و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور هم سو و همدل با دولت و جامعه، در ارتقای ‌فرهنگ ملی مهارت کوشا باشند و این مهم، عزم جهادی و به ویژه مشارکت رسانه ملی و حمایت ارزشمند نهادهای سیاستگذار و برنامه ریز از جمله مجلس محترم شورای اسلامی، دولت خدمتگزار و دیگر دستگاه ها را می طلبد. 
انتظار این است خصوصاً امسال که با تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به نام سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری گردیده است، از هر اقدام مناسبی که منجر به ترویج فرهنگ مهارت آموزی در جامعه و پشتیبانی از همه ذینفعان از فرهنگ مهارت آموزی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای گردد، حمایت شود چرا که فراگیری آموزش های مهارتی، لازمه اشتغال پایدار در میهن عزیز اسلامی است.
اینک در آستانه فرا رسیدن ۶ مردادماه، روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای، هفته ملی مهارت را به همه تلاشگران عرصه مهارت آموزی تبریک و تهنیت عرض نموده و امیدوارم با اهتمام به ارزشهای الهی و والای انسانی به ترویج و تعالی فرهنگ مهارت آموزی و گسترش همه جانبه آن بعنوان ضرورت جدی رشد  و توسعه و تعالی  استان یزد توجه وافر صورت گیرد.
موفقیت روز افزون همگان را از درگاه حضرت دوست مسئلت می نمایم. 
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..