بهره برداری از «آب انبار تاریخی رستم گیو» یزد با حضور وزیر نیرو

«آب انبار رستم گیو» به عنوان یکی از بناهای تاریخی شهر جهانی یزد که علی رغم نامناسب بودن محیط آن مورد بازدید بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی قرار می گرفت، به همت شهرداری یزد بازسازی و با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.

به گزارش یزدی نیوز«آب انبار رستم‌گیو» یکی از بناهای تاریخی شهر جهانی یزد است که با همت شهرداری بهسازی و دیشب پنج شنبه چهارم مرداد ماه با حضور «رضا اردکانیان» وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

 
این طرح در متراژی حدود ١٦٠٠ متر مربع انجام و تاکنون حدود ٤٥٠ میلیون تومان از سوی شهرداری در این مکان هزینه شده است.
 
شهرداری با عنایت به حجم بازدید زیاد توریست‌ها و نامناسب بودن محیط اطراف «آب انبار رستم گیو» در گذشته و  همچنین به منظور نمایان نمودن کامل این بنای تاریخی، اقدام به طراحی و اجرای محوطه سازی آن نموده است.
 
با توجه به این‌که این آب انبار از محدود آب انبارهای موجود در جنب یکی از بلوارهای اصلی شهر یزد بوده و از اهمیت خاصی برخوردار است، برای بازسازی آن از مصالحی نظیر واش بتن کاهگل و آجر قزاقی برای حفظ فضای سنتی محل استفاده شده است.
 
عملیات بازسازی آب انبار رستم گیو در سه فاز و سه کد ارتفاعی، از سال ۹۵ آغاز و امسال به بهره‌برداری رسید.
 
گفتنی است؛ شهرداری اقدام به بدنه سازی و کفسازی مسیر گردشگری از آب انبار رستم گیو تا آتشکده نموده که در فاز اول ٢٠٠ میلیون تومان در سال گذشته هزینه و امسال نیز اعتباری بالغ بر ٢٠٠ میلیون تومان نیز برای این مسیر گذاشته است
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..