اجرای پروژه‌های آب یزد تمام دغدغه‌ها در حوزه شرب را از بین می‌برد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه انشعابات فروخته شده فاضلاب یزد به شبکه وصل شود، گفت: اجرای پروژه‌های آب یزد تمام دغدغه‌ها در حوزه شرب را از بین می‌برد.

به گزارش یزدی نیوزحمید رضا جانباز با اشاره به اینکه وزارت نیرو برای تامین آب پایدار یزد برنامه‌های مطمئن دارد اظهار داشت: در حال حاضر سرانه مصرف استان یزد حدود ۲۶۰ لیتر است که به نسبت استان یزد با اقلیم خشک این استان عدد مناسبی است.

 
وی با اشاره به اینکه رویکرد وزارت نیرو تامین آب شرب برای تمام شهروندان در شهرها و روستاها است بیان کرد: ما کمترین میزان آب بدون درآمد در کشور را در استان یزد داریم به صورتی که متوسط آب بدون درآمد کشور ۲۴ و در استان یزد ۱۵ است.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: به لحاظ تعداد انشعاب به نصب شده فاضلاب به نسبت انشعابات آب در حال حاضر جمعیت تحت پوشش حدود ۳۸ و نیم درصد است و این نشان دهنده این است که تعداد انشعاب فروخته شده در استان وجود دارد که نصب نشده است.
 
جانباز با تاکید بر اینکه پساب یک منبع آبی مطمئن و پایدار است ادامه داد: لازم است که پیگیری‌های لازم در این زمینه صورت گیرد و بحث نصب انشعاب‌های فروخته شده به صورت جدی دنبال شود.
 
وی با اشاره به اینکه هدف گذاری خوبی در این حوزه در استان یزد انجام شده بیان کرد: ما برنامه‌های متعددی را از قبل تعریف کردیم و همه سناریو‌ها تبدیل به برنامه‌های اجرایی شده و علاوه بر تامین آب شرب از سرشاخه‌ها و انتقال آب حوزه به حوزه که الان پروژه در دست اجرا برای حداقل ۱۵۰ میلیون متر مکعب است و زیرساخت‌های آن در حال انجام است را در دست اقدام داریم.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور بیان کرد: علاوه بر آن بحث نمک‌زدایی و انتقال آب شیرین شده توسط شیرین کننده‌ها به استان یزد هم در دست اقدام است و در سهم استان یزد در این بحث لحاظ شده و به نظر می‌رسد که ما دغدغه جدی در خصوص تامین آب شرب پس از به سرانجام رسیدن این پروژه‌ها نخواهیم داشت.
 
جانباز خاطرنشان کرد: در ارتباط با شاخص بهره‌مندی آب روستایی گفت: شاخص برخورداری ما در بخش روستایی حدود ۹۳ درصد است یعنی اینکه ما زیرساخت لازم برای ۹۳ درصد جمعیت را داریم ولی منبع لازم برای آن را نداریم.
 
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..