وزیر نیرو خبر داد؛

تولید سالانه ۴.۵ میلیارد مترمکعب پساب در کشور

وزیر نیرو با اشاره به ضرورت استفاده از پسآب به عنوان منبع پایدار، گفت: حدود چهار و نیم میلیارد متر مکعب پساب تولید می‌شود که باید آن را جمع‌آوری کنیم وگرنه این پساب به محیط زیست ضربه می‌زند و امکان بهره‌مندی از آن را هم از دست می‌دهیم.

به گزارش یزدی نیوز«رضا اردکانیان» در مراسم افتتاح طرح شبکه جمع آوری، انتقال و تصفیه خانه فاضلاب اردکان با بیان این‌که  این طرح  از جمله طرح‌های ارزشمند بخش آب و فاضلاب کشور است اظهار کرد: این طرح را به عنوان نخستین طرح بیع متقابل وزارت نیرو می شناسیم.

 
وی با اشاره به این‌که تاکنون ۳۰ قرارداد بیع متقابل با بخش خصوصی در وزارت نیرو امضا شده افزود: تاکنون ۱۱ مورد از این طرح‌های به بهره‌برداری رسیده است.
 
وزیر نیرو در ادامه با بیان این که کشور ما کشور کم آبی است و ما باید با این کم آبی سازگار شویم، گفت: در عین کم آبی و مشکلاتی ‌‌که در تامین آب شرب داریم، یک چیز روشن و قطعی است و آن این که مطمئن‌ترین منبع آب در کشور پساب است.
 
این مقام مسئول با اشاره به این‌که حدود هفت و نیم میلیارد متر مکعب آب برای شرب در کشور تولید می‌شود، تصریح کرد: از این میزان حدود چهار و نیم میلیارد متر مکعب پساب تولید می‌شود که باید آن را جمع‌آوری کنیم وگرنه این پساب به محیط زیست ضربه می‌زند و امکان بهره‌مندی از آن را هم از دست می‌دهیم.
 
اردکانیان خاطرنشان کرد: از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب پساب الان فقط حدود یک میلیارد متر مکعب آن مورد استفاده قرار می‌گیرد و این اصلا مناسب نیست و باید بتوانیم هرچه سریع‌تر در این زمینه وضعیت استفاده ازپساب را بهتر کنیم.
 
وی در پایان با تاکید بر این‌که زمینه حضور بخش خصوصی را به صورت کامل در این عرصه فراهم کرده و می‌کنیم گفت: با مشارکت بخش خصوصی ما مبلغ بزرگی از آب را می‌توانیم مجددا در چرخه قرار دهیم.
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..