وزیر نیرو:

توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر اولویت اجرایی وزارت نیرو است

وزیر نیرو با بیان این‌که وزارت نیرو سالانه توان تولید 53 هزار مگاوات برق دارد، گفت: برای پیک بار تابستان سال آینده 10 هزار مگاوات پیش بینی شده که از امسال برای تأمین آن برنامه ریزی کردیم.

به گزارش یزدی نیوز«رضا اردکانیان» در مراسم افتتاح پست ۴۰۰.۶۳ کیلوولتی شهید سامعی یزد، تلاش فراوان و توقع کم یکی از مهمترین ویژگی‌های رفتاری و کاری تلاشگران صنعت برق کشور است، اظهار کرد: کاهش مشکلات و نارسایی های مختلف در دستور کار ویژه جهادگران صنعت برق در کشور قرار گرفته است.

 
وی رشد سالانه مصرف برق یکی از دغدغه‌های جدی کشور در این حوزه است، افزود: افزایش پایدار دما و کاهش بارش عامل اصلی کاهش چند هزار مگاواتی برق کشور در سال جاری است.
 
وزیر نیرو خارج شدن نیروگاه ۴۰۰ مگاولت یکی از بحران اخیر صنعت برق کشور در چند روز اخیر بوده که با تلاش شبانه روزی تلاشگران صنعت برق در کمترین زمان ممکن عملیات بازسازی انجام و این نیرگاه به مدار بازگشت.
 
اردکانیان صنعت برق را سرمایه‌ای بزرگ برای کشور دانست و بیان کرد: تمام نیروگاه های خورشیدی بیانگر ظرفیت های کشور برای رشد و توسعه و آینده ای روشن برای ایران است.
 
این مقام مسئول تضمین کردن پایداری انرژی با اصلاح شیوه مصرف را ضروری دانست و تأکید کرد: توان تولید کشور حدود ۵۳ هزار مگاوات است و مصرف حدود ۵۸ هزار مگاوات در کشور داریم.
 
وی با بیان این‌که ما از امسال برنامه ریزی برای پیک بار در تابستان ۹۸ را انجام داده‌ایم، گفت: ما در نظر داریم برای سال آینده نیاز حدود هشت تا ۱۰ هزار مگاواتی پیک بار را تأمین کنیم.
 
وزیر نیرو در ادامه با اشاره به این که متأسفانه ما در کشور مصرف کنندگان بدی هستیم، اظهار کرد: مشارکت عمومی برای اصلاح شیوه مصرف ضروری است.
 
اردکانیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که رقم آب تولید در ایران کم است، خاطرنشان کرد: تلاش برای توسعه فرهنگی به منظور اصلاح شیوه مصرف منابع آبی یکی از ضرورت‌های اجرایی برای توسعه کشور است.
 
وی توسعه نیروگاه های تجدید پذیر را از دیگر ضرورت های اجرایی در کشور دانست و بیان کرد: کمیت میزان تولید این نیروگاه ها به ویژه در زمان آغاز به کار اصلاً مطرح نیست.
 
وزیر نیرو با بیان این‌که نیروگاه‌های تجدید پذیر در اولویت وزارت نیرو قرار گرفته است، گفت: استفاده از نیروهای بومی و داخلی از دیگر موارد در دستور کار دولت و وزارت نیرو است.
 
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..