هیچ کودک ناشنوایی در ۴ سال قبل در مدارس یزد ثبت نام نشده است

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به اقدامات گسترده‌ای که در حوزه غربالگری شنوایی در استان یزد انجام شده گفت: خوشبختانه در ۴ سال قبل هیچ کودک ناشنوایی در مدارس استان یزد ثبت نام نشده است.

به گزارش یزدی نیوز جلیل عفتی در دیدار با امام جمعه ابرکوه با اشاره به اینکه بهزیستی در راستای ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش خود، در حوزه‌های مختلفی فعالیت دارد اظهار داشت: از جمله فعالیت‌هایی که بهزیستی در آن به صورت گسترده فعالیت دارد، بحث توانبخشی در جامعه است.

 
وی به صورت کلی بهزیستی را یک نهاد توانمندسازی و توانبخشی دانست و ادامه داد: این نهاد در راستای توانمندسازی جامعه تحت پوشش، برای اینکه نیازهای آنها را برطرف کند از طریق خودشان اقدام می‌کند.
 
مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به اینکه بحث شنوایی سنجی در نوزادان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است تصریح کرد: در صورتی که بحث شنوایی سنجی به صورت کامل اجرایی شود، قطعا میزان افراد ناشنوا در جامعه بسیار کم می‌شود.
 
عفتی ادامه داد: در این زمینه با هماهنگی‌های به عمل آمده و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بهزیستی استان یزد اقدام به اجرای طرح غربا‌ل‌گری شنوایی در کودکان و نوزادان می‌کند تا در صورت نیاز خدمات لازم برای درمان کودکان ارائه شود.
 
وی یارانه پرداختی برای خدمات ناشنوایی و کاشت حلزون را هشت میلیون تومان دانست و بیان کرد: با اقدامات صورت گرفته در این حوزه، خوشبختانه در طول ۴ سال گذشته هیچ کودک ناشنوایی در مدارس استان یزد ثبت نام نکرده است.
 
مدیرکل بهزیستی استان یزد تصریح کرد: خوشبختانه هر سال طرح‌های مختلف و تاثیرگذاری از سوی بهزیستی استان در تمام شهرستان‌های یزد اجرایی می‌شود و این طرح‌ها زمینه کاهش بسیاری از مشکلات جامعه به ویژه در حوزه معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی را فراهم آورده است.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..