نمک دریایی مصرف نکنید!

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به منع مصرف نمک‌های دریایی گفت: این نوع نمک‌ها از دیدگاه طب سنتی به دلیل برخورداری از آلودگی‌های ناشی از دریا به ویژه امکان وجود برخی عناصر خطرناک از مضرترین انواع نمک هستند.

به گزارش یزدی نیوزهر چند در سال‌های اخیر استقبال زیادی از نمک‌های دریایی به دلیل برخورداری از املاح آنها، شده ولی از نگاه پزشکی از بدترین نمک‌های طعام موجود در کشور محسوب می‌شوند.

 
البته اخیراً نیز عرضه و مصرف این نوع نمک‌ها عمدتاً به دلیل داشتن فلزات سنگینی چون نیکل، سرب، آرسنیک، جیوه و کادمیوم ممنوع است.
 
برخی مصرف این نمک‌ها را به دلیل املاح بیشتر آنها مطرح می‌کنند ولی در کنار این مزایا، عوارض آنها نیز در مقایسه با سایر نمک‌های طعام بیشتر است و مصرف آن به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. 
 
«سید کاظم کاظمینی» متخصص طب ایرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا- منطقه یزد، با اشاره به نمک به عنوان یک ماده ضروری برای بدن موجودات، اظهار کرد: افراط در مصرف این ماده ضروری نیز می‌تواند باعث بروز بیماری‌هایی در افراد شود که یکی از مهمترین آنها عارضه فشار خون است. 
 
وی با مهم خواندن نوع نمک مصرفی توسط افراد، گفت: نمک مصرفی باید مورد تایید اداره بهداشت باشد چرا که در این صورت، نمک ضمن تصفیه شدن از املاح مضر و آلودگی‌های متمایز می‌شود.
 
این مسئول نمک دریایی را یکی از بدترین انواع نمک‌ دانست و گفت: برخلاف تصور جامعه که نمک دریایی را نمکی مفید و قابل تایید می‌دانند، از نظر طب سنتی این نمک بدترین نمک موجود است چرا که آلودگی‌های ناشی از دریاها به ویژه امکان وجود برخی از عناصر خطرناک در این نمک‌ها وجود دارد و با افزایش  آلودگی‌های اخیر دریاها، این نمک‌ها به مراتب مضرتر شده‌ است.
 
وی در مورد مصرف سنگ نمک‌های خاص از نظر طب سنتی نیز، تصریح کرد: بسیاری از این نمک‌ها در دسترس نیستند لذا توصیه می‌شود به جای مصرف نمک‌های معدنی تایید نشده، از نمک‌های مورد تایید وزارت بهداشت استفاده شود.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..