برگزاری ششمین دوره المپیاد آماده در یزد

مرحله استانی ششمین المپیاد آماده با حضور 280 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر در محل کانون دانش‌آموزی ولایت تفت برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزدر راستای اجرای تفاهم نامه منعقده بین وزارت آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر تحت عنوان طرح ملی دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) این طرح برگزار شد .

 
این طرح به منظور ایجاد آمادگی همگانی در برابر حوادث احتمالی و با هدف افزایش سطح ایمنی، کاهش خطرپذیری و پیامدهای ناشی از وقوع حوادث در مدارس کشور با تربیت تیم‌های دانش‌آموزی ۱۴ نفره و سازماندهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران در مدارس استان برگزارشد .
 
ششمین مرحله این طرح در سال تحصیلی ۹۷-۱۳۹۶ در آموزشگاه‌های منتخب سطح استان اجرا شد و ۲۸۰ نفر از دانش آموزان آموزش‌های لازم را فرا گرفته و در مراحل درون مدرسه‌ای و شهرستانی به رقابت پرداختند .
 
در این المپیاد دانش‌آموزان در رشته‌های عملی؛ ارزیابی علائم حیاتی، آتل بندی، پانسمان و بانداژ، حمل مصدوم گروهی و انفرادی، اسکان اضطراری، اطفاء حریق، پناهگیری و تخلیه اضطراری در دو مرحله آزمون تئوری و عملی به رقابت پرداختند .
 
در پایان و در گروه دختران به ترتیب تیم‌های شهرستان‌های یزد، میبد و اردکان مقام اول تا سوم را کسب نمودند و جام بشر دوستی نیز به زارچ تعلق گرفت .
 
گفتنی است؛‌ در گروه پسران نیز به ترتیب تیم‌های شهرستان‌های خاتم، بافق و اردکان مقام اول تا سوم را کسب نموده و جام بشر دوستی به شهرستان ابرکوه اهدا شد .
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..