امام جمعه یزد:

بحث مهدویت در مدارس به طور جدی مورد توجه قرار گیرد

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، خواستار توجه جدی به بحث مهدویت در مدارس استان شد و گفت: بنیاد مهدویت برای مدارس برنامه مدون داشته باشد.

به گزارش یزدی نیوز آیت‌الله محمدرضا ناصری در جمع اعضای بنیاد فرهنگی مهدویت استان یزد با تاکید بر ضرورت انجام برنامه‌های فرهنگی اظهار داشت: بسیاری از کارهای فرهنگی در کشور انجام می‌شود اما آثار محسوس و ملموسی در جامعه ندارد.

 
وی بیان کرد: اهمیت بحث مهدویت بسیار بالا است بر این اساس کار در این زمینه باید قوی و آثار آن محسوس باشد.
 
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه دستگاه‌های آموزشی دغدغه مسائل دینی دانش آموزان را ندارند، عنوان کرد: آن‌قدر که در دستگاه‌های آموزشی کسب رتبه‌های برتر کنکور ملاک شده، دینداری دانش آموزان اهمیت چندانی ندارد و این موضوع یک اشکال مهم و اساسی است.
 
ناصری با تأکید بر اینکه نظام آموزشی باید مورد بازنگری قرار گیرد، افزود: باید در روند کار آموزش، تعلیم و تربیت و نحوه پرورش دینی دانش آموزان تجدید نظر شود.
 
وی تاکید کرد: در حال حاضر سیستم آموزشی کشور از نظر علمی تنبل است و به نوعی تولید علم و فناوری را از دانش آموزان گرفته است بنابراین می بینیم که هم به تولید علم و هم به مسائل دینی در مدارس به درستی پرداخته نمی شود.
 
ناصری ادامه داد: در استان یزد با توجه به اینکه مردم و مسئولان نسبت به مسائل دینی حساسیت دارند، در مدارس به نوعی به مباحث اعتقادی و دینی دانش آموزان توجه می‌شود اما متأسفانه این مسائل در سیستم آموزشی دیده نشده است.
 
وی با اشاره به اینکه دانش آموزان اکنون قدرت انتخاب در مدارس و دانشگاه‌ها ندارند، تصریح کرد: وقتی به اعتقادات دانش آموزان توجه نشود، دانش آموز به سمت هواهای نفسانی خود می رود بنابراین باید کاری کنیم که هر فرد عقل مستقل و فکری تکامل یافته داشته باشد تا خود بتواند قدرت تشخیص خوب از بد را داشته باشد.
 
ناصریبا تاکید بر اینکه مهدویت نیز از مباحث بسیار مهم اعتقادی است، افزود: لازم است این مبحث مهم در مدارس مورد توجه قرار گیرد و علاوه بر کار در مدارس، از طریق رسانه ها به ویژه رسانه ملی، در این زمینه برنامه ریزی و کار شود.
 
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..